Mata Ansitrus....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter79
    • April 2012
    • 311

    Mata Ansitrus....

    Har precis för 1:a gången gett mina 3 Ansistrus malar alg tabletter, Algae wafers, gav dom en halv tablett var. Det står på förpackningen att man ska ta ut dom, det som är kvar efter 2 tim, men det var inte det lättaste, har hållit på ett bra tag för att få tag på dessa porösa rester, var det för mycket med en halv var? Hur brukar ni göra?
    Jag har tanken att mat, generellt, inte ens ska hamna på botten, det gäller såklart inte alg tabletter men det känns sådär när jag bara lyckas få upp kanske 60-70% av resterna, sen är såklart Amano räckorna och sandsnäckorna glada ändå....
  • Maligne

    • September 2012
    • 188

    #2
    Det är lite problematiskt med den där tvåtimmars-regeln, särskilt som jag får släppa ner dem när jag släckt för att inte de andra fiskarna ska käka upp dem. Har ju inte riktigt lust att sitta uppe två timmar extra på kvällarna för att vänta ut att de ska bli uppätna...

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Ger du dem en halv var nån gång i veckan så är det inga problem om den ligger kvar. Antingen så äter de andra fiskarna upp resterna eller så gör räkorna detta, no problems.

      Tänk på att ancistusarna är främst nattdjur så mata dem när ljuset släcks så får de dem för sig själva
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • david87
        • June 2005
        • 710

        #4
        Sv: Mata Ansitrus....

        Nä med tabletter borde det inte vara nått problem om de stannar längre. Bara nån äter de innan de ruttnar eller så tänker jag då. Dock är mina borta på typ 5 min så har inte nått sånt problem själv

        /David

        Kommentar

        • Peter79
          • April 2012
          • 311

          #5
          Härligt, tack för info!

          //Peter

          Kommentar

          Arbetssätt...