Tips på foder till månadsgamla corysar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eidesdotter
    • December 2009
    • 219

    Tips på foder till månadsgamla corysar

    Mina corydoras sterbai är nu mellan 5 dgr och 3,5 veckor (3 kullar i samma kar) och det känns som om tillväxten för de äldre har stannat av. De har levt på micromask (levande), liquifry och moina (fryst). Masken går bäst förstås. Moinan var först otäck och skrämmande men nu tror jag de tuggar i sig en del. Men vad kan jag ge dem mer? Vore hemskt skönt om det fanns nåt annat än att kläcka artemia med mardrömsluftpump, blir galen av ljudet...
  • MonkanS
    • December 2011
    • 861

    #2
    Jag gissar att det går bra även med granulat, den finkorniga varianten då.
    Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

    Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      här är ett sätt att kläcka artemia, utan nån "mardrömspump"

      Kommentar

      • Eidesdotter
        • December 2009
        • 219

        #4
        Ursprungligen postat av MonkanS
        Jag gissar att det går bra även med granulat, den finkorniga varianten då.
        De vill inte ta den fodertypen än. Har provat lite då o då med sjunkpellets i ministorlek, men hittills har de flytt i vild panik när de stött på pelletsen och sedan har den legat och lösts upp resten av dagen utan att någon går i närheten av den. Eller är det nåt annat du menar kanske?

        Kommentar

        • Eidesdotter
          • December 2009
          • 219

          #5
          Ursprungligen postat av rallekralle
          här är ett sätt att kläcka artemia, utan nån "mardrömspump"

          http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=247
          Tack för tipset!

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #6
            Ursprungligen postat av Eidesdotter
            De vill inte ta den fodertypen än. Har provat lite då o då med sjunkpellets i ministorlek, men hittills har de flytt i vild panik när de stött på pelletsen och sedan har den legat och lösts upp resten av dagen utan att någon går i närheten av den. Eller är det nåt annat du menar kanske?
            Jag korssade pellets till mina ciklid yngel så det blev små korn av det men hur corrysen regerar vet jag inte men kan vara värt ett test, tycker mig upplevt det med alla yngel att de växer i etapper.
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13127

              #7
              Jag utfodrade mina pansalmalsyngel och vuxna med sera viformo med mycket gott resultat, de älskade maten!
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...