Näring i "gammal" nykläckt artemia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frida.L
    • December 2010
    • 164

    Näring i "gammal" nykläckt artemia

    Världens sämsta rubrik men ville inte göra den för lång!

    Frågan jag har är egentligen hur snabbt nykläckt artemia tappar näringen? Har läst någonstans att man ska mata med nykläckt artemia så fort som möjligt eftersom näringsinnehållet försämras ganska fort.

    Har bolivianska fjärilciklidsyngel och har två bunkar med artemia igång så att det kläcks nya varje morgon. Igår han jag dock inte starta igång en burk utan de som jag har att mata med nu kläcktes i fredags. Är det helt näringsfattigt nu eller funkar det fortfarande att mata med?

    Testade att mata med mosat flingfoder men det spottades ut av ynglen så jag tänker bättre med gamla artemia än inget alls...

    En liten följdfråga också vad kan man mata ynglen med när de blir större? De är väl ett par veckor gamla nu (typ 2) och de borde ju kunna käka lite större saker.

    /frida
  • per.w
    • January 2012
    • 12

    #2
    Om jag inte kommer ihåg fel så behåller artemian samma närings värde när den växer.
    Om ett yngel kan käka 10 st nykläckta iställetför 5 st "gammla" så får den ju dubbelt
    så mycket näring . Hoppas att du förstår vad jag menar , är inte så bra på att förklara!

    Kommentar

    Arbetssätt...