Mata räkorna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lizzza
    • March 2012
    • 51

    Mata räkorna

    Hej
    Hur ska jag mata räkorna utan att fiskarna äter upp deras mat? Gjorde ett försök igår, det slutade med att fiskarna mossade i sig sin mat + räkornas sticks, vilket resulterade i att dom blev super svälda i magen o fick jätte jobbigt att bajsa.
    På fiskaffären fick jag inga bra tips alls Hoppas ni kan hjälpa
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #2
    du behöver inte mata räkorna just något speciellt. dom får i sig mat genom fiskarnas avföring å mat som blir över. så oroa dig inte för dom.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Lizzza
      • March 2012
      • 51

      #3
      På fiskaffären sa dom att dom måste ha mat för annars skulle dom inte få i sig tillräkligt av något ämne o då skulle inte räkorna klara av att ömsa skal o då skulle dom dö.
      Men affären kanske bara vill tjäna pengar på foder...

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        De äter det fisken missar. Sen provsmakar fisken på en räka sedan slipper du fundera
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Ja affären vill tjäna pengar. Räkor äter typ allt i karet. Så de kommer hitta mat på blad o grenar o bland gruset. Utan att du behöver mata. Så mäta du som vanligt så tar räkorna det som blir över o allt annat

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • rudy
            • January 2012
            • 275

            #6
            släng i en liten bil fiskbulle ... det tar lite tid för firrarna att äta och dom blir oftast mätta innan den tar slut

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              Risken är väl att fiskbullen kommer att pajja vattenvärdena om den får ligga i för länge

              Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

              Kommentar

              • rudy
                • January 2012
                • 275

                #8
                ja jo ... har den legat orörd i ett par dar är det ju dax att ta upp den... ELLER så stänger man i en lite lagom bit =)

                Kommentar

                • Lizzza
                  • March 2012
                  • 51

                  #9
                  Tack då vet jag att jag ska fortsätta som vanligt Hoppar nog fiskbullen, vill inte riskera vattenvärdet som är tiptop

                  Kommentar

                  • rudy
                    • January 2012
                    • 275

                    #10
                    ingen koll på mina vatten värden men alla mina fiskar e jätte levande och skogstokiga i det... men det är ju upp till var och en =)

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13117

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lizzza
                      Hej
                      Hur ska jag mata räkorna utan att fiskarna äter upp deras mat? Gjorde ett försök igår, det slutade med att fiskarna mossade i sig sin mat + räkornas sticks, vilket resulterade i att dom blev super svälda i magen o fick jätte jobbigt att bajsa.
                      På fiskaffären fick jag inga bra tips alls Hoppas ni kan hjälpa
                      Prova att smyga ner lite mat när karet är släckt, då brukar räkorna vara lite modiga och passa på när fisken står still "sover"
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      Arbetssätt...