Behöver tips att mata unga Arowanor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andree
    • March 2012
    • 16

    #16
    Ingenting ska vara enkelt! Och tror det bara blir damm till Silver för då kan den till och med bli 4mx2mx1m Tror det kan bli helt okej faktiskt, och klart det bara är ett "försök" till framtida odling annars får dem bra njuta a utrymmet helt enkelt med nått vattenfall och få vara arowanor som dem ska! Får hoppas nya pelletsen ger uttdelning nu, tar ju ca 4-5 år inan dem är könsmogna så det där med odling är sido projekt bara, jag ville bara ha arowanorna för att dem måste utan tvivel vara den finaske fisk som man kan ha privat! Ni får gärna ge tips till dammen, funderar ju på det jag sa med trädet i bakgrunden och kanske nått litet vattenfall på sidan och så!

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      #17
      absolut.. menar inte att skjuta ner ett coolt projekt.. men med tanke på hur mycket möda arowana-farmerna lagt på att odla dem känns det sisådär att försöka odla dem bara sådär..

      ja för fan! kör en hel vägg bakom.. plasta med åldersbeständig plast, spika upp torv eller filtermatta, kör gullrankor och ormbunkar (kanske någon orkide) och andra växter som kan utveckla vattenrötter och låt filtreringen ske genom väggen och få den coolaste målning du kan ha bakom dammen.. med den typen av låga belastning och och volym du planerar står det ju rätt fritt att göra vad du vill.. testa mangrove? finns mycket ballt man kan göra om man har pengar och utrymme..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Andree
        • March 2012
        • 16

        #18
        Låter skitbra de! Men har en sorglig nyhet dock.. Den som var kanske 1 cm större än den andra arowanan tyckte räkor dög som diet..
        Foder sket den fullständigt i kan ja lova.. eller ja, den tyckte att en delikat Arowana på 400 spänn smakade bättre.. Sorgligt men nu får den som överlevde dubbelt så mycket uppmärksamhet och pengar lagda på sig! Så kör mest på Räkor igen, Tror du det kan bli något problem eller varför "bör" man få dem att äta foder? för att det är bäst för dem eller pris?

        Så den kommer ju få lagom utrymme i dammen, hade varit trevligt om den hade velat gå ihop med en Jardini eller så sen, men inte kollar upp pris på dem än dock!

        Kommentar

        • illerfisken
          • January 2009
          • 313

          #19
          Min arowana äter inte samma pellets som jag ger till mina andra fiskar så jag köpte en burk 'Cichlid & Arowana' och det funkade fint! http://www.google.se/imgres?q=cichli...1t:429,r:0,s:0
          http://mfksweden.forum24.se/

          Kommentar

          • Andree
            • March 2012
            • 16

            #20
            Okej okej, får försöka med det, men varför behöver dem pellets undrar jag med? Vill veta skälen om det är för deras hälsas skull eller hur det ligger till

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              #21
              mestadels för att det är smidigt.. sen är väl de räkor man köper inte direkt av bästa kvalitet.. saltade och kokade och osv osv.. kan du mata den med insekter, fiskfilé och räkor så är det ju kanon!
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • Andree
                • March 2012
                • 16

                #22
                Alright! Kör med sillfilé nu med, går hem ibland faktiskt och mycket fet fisk så är ju bra de gånger det funkar! till och med så knivfiskarna naffsar på det! men arowanan ser ut att växa ganska duktigt iallafall

                Kommentar

                Arbetssätt...