Grönfoder till 2 räkor :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dippen98
    • March 2012
    • 67

    Grönfoder till 2 räkor :)

    Hej, har just köpt 2 japonica räkor. Har läst att de ska ha grönfoder. Vad är bra grönfoder till mina räkor? Är alger grönfoder ? Läste också att de kan va grönfoder i det vanliga fiskfodret Det foder jag har är flingfoder,Fryst artemia shrimp,algtablett och nån form av vanlig tablett för alla fiskar
    54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk
  • Dippen98
    • March 2012
    • 67

    #2
    Kan skriva namnet på de fiskfoder jag har ifall de behövs
    54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av Dippen98
      Hej, har just köpt 2 japonica räkor. Har läst att de ska ha grönfoder. Vad är bra grönfoder till mina räkor? Är alger grönfoder ? Läste också att de kan va grönfoder i det vanliga fiskfodret Det foder jag har är flingfoder,Fryst artemia shrimp,algtablett och nån form av vanlig tablett för alla fiskar
      Du behöver inte tänka på det, de äter alla sorts flingor och sen kan de knapra alger i ditt akvarium, men köp gärna fler för de vill vara en grupp
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Dippen98
        • March 2012
        • 67

        #4
        Okej tack för så snabbt svar Får se om jag köper fler räkor sen har ganska fullt akvarium just nu :P
        54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

        Kommentar

        • Farox
          • March 2011
          • 49

          #5
          Det var väl ändå amano räkor du köpte? :/
          www.mfksweden.se

          Kommentar

          • Dippen98
            • March 2012
            • 67

            #6
            Räka japonica amano är det
            54L med lite olika små vanliga fiskar + Liten burk på ca 5L med liten kampfisk

            Kommentar

            • Farox
              • March 2011
              • 49

              #7
              Aha :P Kan typ inget om namn på småfisk xD
              www.mfksweden.se

              Kommentar

              • Moving Waves
                • August 2010
                • 1403

                #8
                Shrimpsticks, algtabletter och flingor innehåller alla lite grönt så det är lugnt. Du kan också ge broccoli, gurka och sånt som variation.
                - - -
                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                Kommentar

                • Moving Waves
                  • August 2010
                  • 1403

                  #9
                  Förresten så är japonica och Amano samma räka, kärt barn har många namn.
                  - - -
                  540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                  Kommentar

                  Arbetssätt...