Vilken mat rekommenderas??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snowpack
    • December 2011
    • 20

    Vilken mat rekommenderas??

    Jag undrar vad jag skall ge mina Peckoltia sp L134 Leopard Frog Pleco för föda? Har gett dem sådana där gröna, runda algtabletter på kvällen innan jag går till sängs, men dem ligger kvar på morgonen när jag vaknar. Ger jag dem fel föda?? Rädd att dem skall dö av svält Tacksam för svar

    Mvh Daniel.
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    Om den inte har så många att konkurrera med så äter den väl alger som algätare gör
    Matar aldrig själv med algtabletter men mina växer och är inte undergödda.

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Det kan ju vara så att dom äter men kanske inte hela tabletten? Försök att mata på samma ställe varje gång så brukar dom fatta snabbare att det är mat. Sen kan du ju pröva tex broccoli, gurka, zuccini osv.

      Jag tycker INTE du ska lita på att "man inte behöver mata algätare". Däremot kan det räcka att mata varannan/tredje dag, men det varierar ju det med.

      Nu vet jag ju inte storleken heller, men det kan ju vara så att det räcker med tex en halv tablett, det går ju att bryta av dom

      Kommentar

      • Thaifighter
        • August 2006
        • 420

        #4
        Peckoltia arterna är vill inte världens bästa algätare heller utan föredrar andra "grönsaker" som tex zucchini och ärter, men tar även djupfryst protein som tex mygglarver och liknande.
        Du får testa dej fram.

        Thaifighter
        Alla mina fisk-video på Youtube!
        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

        Kommentar

        • irwin_fletch
          • April 2009
          • 544

          #5
          Mina L-134 ratar det mesta som är grönt men älskar räkmix (ärtor i detta). Jag matar alltid med sjunkande mat (flingor, granulat, frysfoder) och mina malar äter allt detta. I tablettform matar jag med aquatic natures droppys. Ett riktigt bra foder för alla malar.

          Kommentar

          Arbetssätt...