Mjuka lax pellets för Axolotl?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MOstling333
    • November 2011
    • 1

    Mjuka lax pellets för Axolotl?

    Tjenare. Ny på den här sidan men aktiv på caudata.org.

    Det jag behöver veta är om ni vet någonstans man kan få tag på mjuka pellets som föda till Axolotl? Har själv letat men kan inte hitta något i Sverige. Jag vet flera utländska försäljare men då jag är minderårig kan jag inte kan köpa från dom utan en hel massa krångel.
  • ecco
    • November 2010
    • 500

    #2
    Mjuka pellets till Axolotlar...
    Hur har du fått dom att vilja ta sånt??
    Våra nöjjer sej enbart med levande föda (neontetror och posthorns sniglar) samt en och annan frystorkad mask.
    Vad är det för saker i dom pelletsarna då??
    Samt vart kan jag köpa dom??

    ps.
    Är myndig så vi skulle ju kunna lösa ditt problem på samma gång.
    ds.
    Sambons blogg om våra akvarium.
    http://mizan3.bloggsida.se/
    Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

    Kommentar

    • Skruttapan
      • January 2011
      • 116

      #3
      Här finns det massor av olika pellets där bl.a öringpellets dock inte mjuka? finns det ens mjuka?

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Jag har aldrig hört talas om mjuka laxpellets.

        Däremot har jag vid några tillfällen matat djur, bl. a. salamandrar, med torrfoder för katter uppblött i vatten. Vet inte om det är nåt jag rekommenderar, men det fungerade.

        EDIT: Ha, jag hade fel, det finns mjuka laxpellets. Längst ner i denna lista:



        Fast den firman ligger i USA. Lokala firmor som Skretting och Biomar verkar inte vilja berätta vad de har för produkter, man kanske måste ringa dem.
        Senast redigerad av Azur; 01 December 2011, 10:39.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Kattmat är olämpligt som foder till reptiler och amfibier. Mina axolotlar får räkor och räkmix.
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ursprungligen postat av Bygert
            Kattmat är olämpligt som foder till reptiler och amfibier.
            För att...?
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #7
              Olämplig balans mellan näring som fett, protein mm, aminosyror anpassade till kattens speciella behov, råvaror från växtriket som inte alltid är smältbara för andra djur osv.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Ursprungligen postat av Bygert
                Olämplig balans mellan näring som fett, protein mm, aminosyror anpassade till kattens speciella behov, råvaror från växtriket som inte alltid är smältbara för andra djur osv.
                Kan du vara lite mer svävande?

                Nej, det där tror jag inte på. Det är tänkbart att salamandrar liksom fisk har svårt att smälta däggdjursfett, men det är inget jag märkt, och lätt åtgärdat genom att välja ett foder med räkor & fisk.

                Att det inte är optimalt håller jag förstås självklart med om, men jag tror inte på att det är farligt.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                Arbetssätt...