Hungriga fiskar???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simros96

    Hungriga fiskar???

    Avslutar medlemskap
    Senast redigerad av Gäst; 21 June 2013, 10:20.
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2
    De fiskar jag haft verkar alltid hungriga och de verkar klara sig fint. Vad jag läst så fiskar ute i det vilda letar mat hela tiden så kanske har de en sådan instinkt?

    Om du har lite alger klarar sig malen säkert fint.

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Såhär har jag fattat det:
      Fiskarnas mat ute i naturen är inte lika innehållsrik som den mat du matar med. Fiskarna äter inte för som oss att hålla värmen utan för att fungera. Därför behövs det inte så mycket mat. Däremot söker dom alltid mat ändå, eftersom det är så dom är funtade.

      Malar kan du mata när akvariet är nersläckt, det är inte helt säkert att det funkar men eftersom de flesta malar är nattaktiva så brukar det fungera bra. Sen är det att malarna ska lära sig att förstå vad som är mat så det funkar även bra om man matar på samma ställe hela tiden till just malarna. Är dom inte allt för små så kommer dom ta upp fighten att få maten när dom är hungriga, och dom är rätt bra på att vinna den.

      Man får gärna mata 2 gånger om dagen, men då ska du ju mata lika mycket under dagen, oavsett om du matar 1 eller 2 gånger. Alltså matar du 1 så kör du med X matning. Och kör du 2 så matar du X/2

      Kommentar

      • simros96

        #4
        --
        Senast redigerad av Gäst; 21 June 2013, 10:20.

        Kommentar

        Arbetssätt...