Ny foderautomat, vilken ska jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vanish
    • April 2011
    • 900

    Ny foderautomat, vilken ska jag ha?

    Vissa vet om att jag är borta var tredje vecka vilket gör att jag måste ha en foderautomat, då det blir lite för ofta jag lämnar fiskarna ensamma. Jag har en juwel-automat men tycker inte den är så himla bra då minsta läget på den ger för mycket mat, så jag har fått modda den med tejp -.-

    Har kollat lite på om man kunde ha såna med fack, i teorin verkar det ju kanon. Men har någon såna som har åsikter om det? Tex denna: http://www.pwss.se/product.php?productid=880&cat=22&page=1

    J
    ag har ett juwel rio 180, så det är ju bra om det funkar relativt bra ihop med akvariet också
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Jag tycker eheims automat ger hyffsat jämn utfodring och går att ställa väldigt snålt. Har också Hydor och den trodde jag var paj eftersom fodertrumman hackade men har förstått att det är en feature den har och det gör att den skakar fram fodret på ett effektivt sätt, en mycket bra automat! rekommederar den digitala eftersom den mauella (hydor mixo) måste man vara hemma och aktivera den vid det klockslag man vill att den ska utfodra i fortsättningen!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • NiXoN
      • December 2003
      • 2068

      #3
      Har 2st Petmate14 och skulle inte gå tillbaka till eheim typen längre. Fördelen med petmate/rondomatic modellerna är att doseringen sker från individuella fack, dvs det blir rätt mängd varje gång och man kan mata olika foder vid olika tider.
      Domäär inte lika benägna att låsa sig heller utan jag har upplevt dom som väldigt driftsäkra.

      Sen om den funkar med karet är en annan fråga

      //NiXoN

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Ursprungligen postat av NiXoN
        Har 2st Petmate14 och skulle inte gå tillbaka till eheim typen längre. Fördelen med petmate/rondomatic modellerna är att doseringen sker från individuella fack, dvs det blir rätt mängd varje gång och man kan mata olika foder vid olika tider.
        Domäär inte lika benägna att låsa sig heller utan jag har upplevt dom som väldigt driftsäkra.

        Sen om den funkar med karet är en annan fråga

        //NiXoN
        Men om man ska vara borta längre än 2 veckor, hur funkar den då?! Någon som vet?

        Går den tex att ställa in på varannan dag?
        Senast redigerad av Vanish; 28 January 2012, 19:55.

        Kommentar

        Arbetssätt...