Till Tetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    Till Tetror?

    Vad har Neontetror för favoritmat? Flingor verkar ju vara "sisådär".
    350 l
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    fryst, cyclops, vita mygg, artemia, etc etc, obs dock inte röda mygg.

    Små pellets som är till andra rovfiskar, ex till SA ciklider.

    Tropical D50 flingor till Discus.




    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Anki L
      • August 2011
      • 606

      #3
      Tack! Typiskt att det är röda mygg jag har då... Får handla imorgon då.
      350 l

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        röda mygg skall man ALDRIG använda..........


        inge bra foder

        utvecklar allergier modell otrevliga


        spola ner......





        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #5
          Hmmm...vad är bra till Scalarer, Botior, pansarmalar och tetror då? Gillar alla Artemia?
          350 l

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            scalarer / malarna / tetror käkar samma sak, ungefär iaf, malarna vill ha mat som sjunker,


            botior kan jag inget om, mer än att dom e inte en firre jag vill ha.....



            ..
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Anki L
              • August 2011
              • 606

              #7
              Åh...Botior som är så speciella och intressanta. Min absoluta favorit Älskar när det "knattrar" och smäller när dom äter, att se dom ligga ner på sidan och sova. Helmysiga!
              350 l

              Kommentar

              • Anki L
                • August 2011
                • 606

                #8
                Jag har bytt ut mina Mollys och Platy mot tetror och märkte att det gick ju inte åt lika mycket med mat. Men lite flingfoder åt dom.
                Vad finns det för pellets till SA ciklider? Det har jag nog missat.
                350 l

                Kommentar

                • Fredrik Metcalf
                  • January 2007
                  • 512

                  #9
                  Varför aldrig röda mygglarver? Gäller det alla fiskar? Har precis köpt det till mina tigerbarber.
                  Fredrik Metcalf (MrLogic)
                  128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                  Kommentar

                  • Anki L
                    • August 2011
                    • 606

                    #10
                    Vad jag har förstått kan det ge häftiga allergireaktioner på oss människor och taskig mage på fiskar. Eller? Rätta mig gärna någon.
                    350 l

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      Ursprungligen postat av MrLogic
                      Varför aldrig röda mygglarver? Gäller det alla fiskar? Har precis köpt det till mina tigerbarber.

                      därför att de utvecklar riktigt tråkiga allergier hos väldigt många.

                      de innehåller mest skit
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #12
                        äh kensa då! röda mygglarver funkar utmärkt som "godis" till fiskarna! dock absolut aldrig nånsin everever till Malawi. men till andra är det kanon. men inte som huvudfoder.

                        sen visst. finns många som är allergiska mot dom så ta det försiktigt när ni matar. många som har gett fiskarna mat o sen ty gnuggat sig i ögat eller nått o hela ögat svullnat upp etc.

                        jag har dock använt röda mygg i 10 år i aldrig nånsin fått en allergisk reaktion.

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          #13
                          tja...om man nu skall hårddra det hela, jo, det finns ett användningsområde för dom,
                          och det är vid matvägrande firrar, inte ens den mest tjurskallige firren kan motstå
                          doften / smaken av dom, men jag tycker det är det enda tillfället det är berättigat
                          med röda mygg.



                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Anki L
                            • August 2011
                            • 606

                            #14
                            Artemia står på menyn idag! Behåller nog de röda mygglarverna som lördagsgodis då och då...
                            350 l

                            Kommentar

                            • Anki L
                              • August 2011
                              • 606

                              #15
                              Hmm...artemia tyckte mina fiskar var "sådär". Vet dock om inte Corydorasgänget snaskade det som singlade ner på backen. Scalarerna var inte alls sugna och tetrorna tog liiite. Kanske dom ska vänja sig eller ska man testa nåt annat? Gillar inte att det ska bli liggandes mat i akvariet. Botiorna var nog kanske också på det men njaa....
                              350 l

                              Kommentar

                              Arbetssätt...