Vilket räkfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandrorita
    • August 2010
    • 218

    Vilket räkfoder?

    Jag har tre stycken amanoräkor som städar mitt akvarium men det verkar finnas dåligt med mat för dom just nu. Jag har testat att smula ner lite extra flingfoder som kan dala till botten så att de får äta upp det. Men det är ju alltid fiskarna som hinner före oturligt nog. Jag har hört att det finns speciellt räkfoder på djuraffären att köpa. Räkorna städar i ett akvarium med svärdbärare om det kan vara någon nytta för deras foderval. Kollade på google men hittade inte nått specialfoder. Skulle vara bra om det fanns något räkfoder i tablettform. Vad använder ni för räkfoder? Finns det något specialfoder för amanoräkor?
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Hej de äter lite av varje det finns ett antal olika foder för räkor. Mal tabletter eller sk algea waffers äter de med god aptit även gröna ärter broccoli zucchini mm funkar bra.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Redlinefoto
      • June 2011
      • 104

      #3
      Jag använde JBL novo prawn(är till för räkor), http://www.jbl.de/en/aquatics-freshw.../jbl-novoprawn

      Nu använder jag JBL novo tab, mina räkor älskar dessa dom blir som galna och äter tills det inte finns något kvar.
      JBL is your expert for aquaristics, pond & terraristics. Since 1960, JBL has maintained its reputation for high-quality products based on its own research.


      Mvh Fredrik
      375L, 250L, 250L, 130L, 54L, 15L.
      Öronål, Blackghost, Kulfisk:Fig8, Fahaka, Dvärg kulfisk, Gibbiceps, Zebraciklid, Malawi, Väderål, siamesisk algätare, guld gädda, Regnbågshaj, Hajmal, banjomal, Kinesisk algätare, Alligator gar, Krabbor, Ormhuvudfisk.

      Kommentar

      • sandrorita
        • August 2010
        • 218

        #4
        okej, ska åka till djuraffären och se om jag kanske kan hitta nått lämpligt eller kanske någon av de burkar som du (Redlinefoto) använder, tack för tipsen!

        Kommentar

        Arbetssätt...