massa foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    massa foder

    hej.

    jag undrar vad man kan mata fiskar med förutom torrfoder.

    (det är inte viktigt, jag är bara nyfiken!)
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Det beror lite på vad du har för fiskar.

    Gäller det vissa malar så går det detta ge dem gurka, skalade ärtor.
    Mina dvärgciklider gillar hemmagjord räkmix, mosade ärtor, räkrom (får detta sällan).

    Det finns även flera olika sorters frysfoder som man köper i zoobutiken.
    Senast redigerad av PiaJo; 07 August 2011, 20:17.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Squidd
      • February 2011
      • 63

      #3
      De här är jag oxå intresseras av, men de är svårt att veta.. Provade att ge mina Ancistrus en bit gurka, men de va inte alls intresserade? Finns de andra grönsaker man kan prova?
      Squidd Squidd

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Ursprungligen postat av Squidd
        De här är jag oxå intresseras av, men de är svårt att veta.. Provade att ge mina Ancistrus en bit gurka, men de va inte alls intresserade? Finns de andra grönsaker man kan prova?
        Ge maten på samma ställe i akvariet, och låt det ligga lite. Mina två malar fattade inte riktigt först utan det tog sitt lilla tag. Nu har dom iaf prövat båda ärtor, zuccini och broccoli. Ärterna va helt klart något den ena gillade (och ALLA andra fiskar). Broccolin gick hem hos den andra malen. Sen ger jag algtablett ibland och det är också alla fiskar är galna i inkl. malarna. Ska införskaffa fryst foder också. Min tanke är att kunna variera mellan granulat, grönsaker och fryst foder!

        Som nämnt så kan man även ge gurka tex, det har jag själv inte prövat än men ska göra! Sen är det inte säkert att ancistrusen vill äta på dagen då den är nattaktiv. Så det kan vara bra att lägga i maten för den när akvariet är släkt. Men tänk på att ju längre mat ligger i akvariet desto mer försämras vattnet!

        Kommentar

        • Squidd
          • February 2011
          • 63

          #5
          Ja jag tänkte attd e kanske inte är bra att ha i de för länge så de kanske va därför dom inte käkade.. Jag va för snabb helt enkelt hehe Men ska absolut prova igen, dom så bäbisarna kanske är kvickare på att hitta maten oxå Va är granulat för nått?
          Squidd Squidd

          Kommentar

          Arbetssätt...