Foder till eldbuks ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra
    • November 2005
    • 39

    Foder till eldbuks ciklider

    Testar i denna tråd ang foder
    Är detta ett bra och komplett foder för mina eldbukar?
    Som täcker närigsbehov,mineraler och vitaminer?


    Och hur ställer ni er till att mata dessa juveler med daggmask nån gång i veckan?
    Någon med erfarenhet?

    *Värme*
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    vet ej, men ett foder för SA ciklider som jag använder till mina apistos är Hikari Chiklid Gold. ett foder som ska täcka näringsbehoven för livliga ciklider som behöver energi. det innehåller även en del astraxhin som förstärker de röda färgerna på fisken.

    Kommentar

    • Nitra
      • November 2005
      • 39

      #3
      Ursprungligen postat av freddi36
      vet ej, men ett foder för SA ciklider som jag använder till mina apistos är Hikari Chiklid Gold. ett foder som ska täcka näringsbehoven för livliga ciklider som behöver energi. det innehåller även en del astraxhin som förstärker de röda färgerna på fisken.

      Detta med foder är juh en HEL djungel
      Vill inte chansa att köpe fel foder från början
      Dom har nämligen tacka vänligt men bestämt nej till det som jag erbjudit hittills
      Så känner mig liiite desperat
      Åkaj Hikari Chiklid Gold,är det sjunkande foder?
      Kompakt?
      Hittade en ställe där dom sålde det såg jag nu, men 250 g för 79 kr...
      Känns inte som att det kommer att räcka länge...

      *Värme*

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        nej det flyter och efter ett tag sjunker det. mina apistos varförst lite skeptiska men när dom såg att tetrorna tog det så vågade dom med.
        om du köper refill varianten så får du fodret i en tätslutande påse (som inte är genomskinlig) och då blir det mycket billigare än om du köper en burk.
        om dom inte vill ha maten som du erbjuder så testa med fryst mat, typ fryst artemia.

        Kommentar

        • exiton
          • July 2009
          • 121

          #5
          finns både sjunkande och flytande cichlid gold (röd påse=flyt blå påse=sjunk) Mina eldbukar föredrar dom flytande. Dom får till största del cichlid gold och räkor men tar en del mal tabletter också så.
          Moderator @ mfksweden.se

          Kommentar

          Arbetssätt...