Golden pearls

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Bagarn_
    • February 2004
    • 33

    Golden pearls

    Tjena.
    Är det nån här som provat fodret Golden pearls? Väldigt många seriösa fiskhållare och odlare kör detta foder i USA och England, finns i flera olika storlekar och passar allt, invånare i både både sött och salta kar uppskattar detta foder. Har dock inte hittat nån säljare av detta foder i Sverige än, drakfisken sålde det för 4-5 år sen tydligen.

    Odlar själv lite olika boraras och danios som hobby och vill prova ett nytt foder.

    Nån som prövat eller vet nån som säljer detta inom Sverige?

    Länk
    http://www.ta-aquaculture.co.uk/ klicka på GP DIETS FOOD i den vänstra menyn
    Senast redigerad av _Bagarn_; 04 May 2011, 16:30.
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #2
    Har kört både den minsta varianten och lite större. Båda funkade fint. Flytegenskaperna är (var?) lite överdrivna dock. Inte sett det i Sverige men det är ju bara att beställa från Tim annars (på länken du själv postade).

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag använde GP när jag odlade amano-räkor, och det var ett fantastiskt foder. Jag tror dock att det ursprungliga GP gick i konkurs, och det som säljs nu är ett annat foder med samma namn, så jag kan inte svära på att det nuvarande GP är bra.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • tomwid
        • December 2010
        • 158

        #4
        Mina danios och tetror får GP när jag är bortrest eller inte har orkat/glömt sätta artemia på kläckning. Funkar finfint, fiskarna äter det med stor aptit! Och Mr Addis har mycket bra fraktpriser och han postar samma dag, eller dagen efter.

        Får jag lov att fråga vad du har för danios?

        Kommentar

        • _Bagarn_
          • February 2004
          • 33

          #5
          För tillfället har jag erythromicron och margaritatus. Jäkligt trevliga fiskar, har snöat in på mindre fiskar, har nu yngel på erythromicron, pygme Corydoras samt boraras Maculatus.

          Kommentar

          Arbetssätt...