Portionsförpackat foder.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Portionsförpackat foder.

    Är det verkligen någon fördel med det? Tycker att man bara öppnar flera andra fack samtidigt och matar man inte på blir det lite frostigt/torkat. Kanske bättre att trycka ut alla och lägga i egen burk med bra lock på ist?
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    #2
    Jag klipper i sär mina portionsförpackningar och förvarar i en burk. Sedan märker jag burkarna med innehåll - tar fram så många förpackningar jag behöver för en matning. Perfekt även när jag har andra som sköter matningen - kan inte bli fel!
    Risken med att trycka ut dem och lägga dem lösa i en burk är väl att du kan få en oönskad tining av de portioner du inte använder. Tinad mat = högre risk för oönskade bakterier.
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Att klippa isär portionsförpackningarna är ju nästan som smart. Hur kunde man låta bli att tänka så? Upptinat fryser man inte om såklart.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • 022helpek
        • November 2010
        • 626

        #4
        Bäst går det med IKEAS kökssax - div det krävs en lite grövre saxs. Tips om du vill pincettmata låt portionsförpackningen bli blött snabbt av kallvatten så glider maten ur förpackningen utan mankemang.
        Vill du tina maten innan som jag gör med cykloper och annat smått så lägg maten i en halv tsk kallt vatten i en äggkopp - blir jättemusigt säger mina fiskar...
        Mysis tinar jag ibland och ibland pincettmatar jag för omväxling
        Mygglarver blir alltid pincettmatade eftersom mina tetror har en tendens att beslagta alla mygglarver annars...
        Senast redigerad av 022helpek; 24 January 2011, 02:49.
        Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
        Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
        Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

        Kommentar

        Arbetssätt...