Vilken typ av fryst foder ska man ge sina firrar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TB75
    • November 2010
    • 25

    Vilken typ av fryst foder ska man ge sina firrar?

    Har Apistos, nyckelhålsciklider, (snart inga scalare), svärdbärare, serpaetetra, pansarmal och ancistrus.

    Om man vill ge sina firrar en lite festligare måltid, flingfoder är ju inte kul varje dag, vad vill de då ha för fryst foder? Är röda mygglarver ok för dessa fiskar? Förr, när jag hade malawisar, har jag för mig att det var mysis som gällde, funkar det till dessa också?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    röda mygg funkar utmärkt. o du har rätt att man inte ska ge röda mygg till malawi. räkmix funkar. artemia med.

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Röda, vita och svarta mygg fungerar bra...Mina monster får även räkor och räkmix. Vill du ge dem "färskt" foder så kan du köpa musslor i vatten....en burk kostar 12,90 på Coop.....
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        #4
        all sorts frysfoder funkar

        tycker däremot du ska testa LEVANDE foder Om du inte testat, TESTA såå kul att se fiskarna jaga sin mat.
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • TB75
          • November 2010
          • 25

          #5
          När jag var liten grabb brukade vi gå till en tjärn i närheten av där vi bodde, där det fanns mygglarver. Vi fångade stora lass och matade fiskarna med. Snacka om att det var fest i akvariet!

          Kommentar

          • ciklidtok
            • March 2005
            • 1466

            #6
            Ursprungligen postat av TB75
            När jag var liten grabb brukade vi gå till en tjärn i närheten av där vi bodde, där det fanns mygglarver. Vi fångade stora lass och matade fiskarna med. Snacka om att det var fest i akvariet!
            det gör mina barn varje sommar... Mygglarver och daggmask, det är nått mina monster älskar under sommaren....
            720L SA-/CA. Övriga
            375L Biotop, skalarer
            275L Malawi
            240L Blandat


            Kommentar

            • TB75
              • November 2010
              • 25

              #7
              Ursprungligen postat av ciklidtok
              det gör mina barn varje sommar... Mygglarver och daggmask, det är nått mina monster älskar under sommaren....
              Sommar? Jag har för mig att det var vinter (eller åtminstone kallt ute) när vi fångade mygglarver. Men jag kanske minns fel .

              Men daggmask finns ju på sommaren. Gav det till mina eldbukar. Kul att se dem simmandes med en maskände ut ur munnen

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Kläck artemia, lite jobb men ett utmärkt foder till alla dina fiskar!


                *edit*
                Äh, såg att det var fryst foder du frågade efter...då är det fryst artemia som är ett av de bästa foder du kan ge dina fiskar!
                Senast redigerad av ansjo; 28 November 2010, 18:02.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                Arbetssätt...