Artemia hatch'n feeder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kesson
    • February 2009
    • 3

    Artemia hatch'n feeder

    Är det någon som vet hur en Hatch'n feeder funkar?
    Jag har gjort som där står i bruksanvisningen (tror jag) men där kläcks inga ägg o i affären visste dom inte hur den funkade. Äggen e' det inget fel på för jag kläcker dom på "vanligt"
    vis nu men skulle vilja att "möget" fukade nu så ynglen kunde få mat mer än morgon o kväll.
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    #2
    Har kört den periodvis och den har funkat ok. Saltvatten inne i själva behållaren. Stoppa ned i akvariet och fäst med sugkopparna. Töm ev. luftficka i röret ut till akvariet. Koppla på luften, men se till att det inte är full storm i behållaren. Pytsa i lite artemiaägg i den lilla behållaren längst upp mot akvarieglaset. Vänta på kläckning. En liten extra fördel är att skugga ljuset över behållaren - de nykläckta nauplierna söker sig mot ljuset, dvs ut från kläckaren.

    Spontant hade jag sagt att du fått dåliga artemiaägg, men funkar de att kläcka på annat sätt så är det ju inte det. Kolla om det finns kläckta nauplier inne i behållaren, och kolla sedan om du har en luftficka istf sötvatten i passagen ut till akvariet.

    Hilsen,

    /P
    Bara döda fiskar flyta medströms

    Kommentar

    Arbetssätt...