Vilket fryst foder är bäst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #31
    Hur var det med större foder till bl a Altolamprologus nu?
    Fungerade musslor och vad mer?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #32
      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Hur var det med större foder till bl a Altolamprologus nu?
      Fungerade musslor och vad mer?
      Kanske inte aktuellt men varför inte mata dem med foderfisk (levandefoder).?
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        #33
        Till lite större köttätande ciklider: Macrobrachium rosenbergii. Klockrent. Övertygad om att compressiceps/calvus knaprar en hel del räkor i det vilda (finns minst 13 arter småräkor i Tanganyikasjön). Musslor är inget direkt naturligt foder, själv hade jag inte kört med det som huvudfoder (undantag för snäckätare samt några musslor per kg räkmix).

        Röda mygg är jag så allergisk mot att jag kan få svårt att andas om det har matats med det i en lokal. I burkar där det har matats med det får jag stora utslag på armarna om jag har haft händerna i vattnet. Reagerar alltså även på indirekt kontakt och mycket små mängder. Gjorde allergitest för många år sedan, där röda mygg var ett av testerna - utslaget var det kraftigaste jag fått av någonting, och då är jag allergisk mot mycket.

        Tror inte heller att särdeles många fiskar stöter på röda mygg i naturen. Svarta mygg rular live, skulle jag säga. Synd att de blir så dassiga efter infrysning. Röda mygg innehåller inte heller särdeles med ballastämnen, vad jag vet.

        Hilsen,

        /P
        Senast redigerad av PatrikMalmo; 06 November 2010, 08:11.
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #34
          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Hur var det med större foder till bl a Altolamprologus nu?
          Fungerade musslor och vad mer?
          Musslor skitar ner mycket och är ett bastant foder så jag skulle inte ha använt det i ett akvarium med inredning.
          Jag hade som sagt kört med cyclops eftersom jag antar att du använder det som tillskottsfoder. Sedan är väl sådant som räkmix bra och mysis om man hittar bra mysis.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...