Tabletter till snäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vitter
    • August 2010
    • 219

    Tabletter till snäckor?

    Tjosan!

    Jag fick med två små prover på tablettfoder till mitt kar då jag köpte det. Det är några som heter sera spirulina tabs (mörkt grönbruna), och sera nip (lite ljusare bruna).

    Det står inget mer exakt vad det är eller vad det ska vara till för slags djur. Antar att spirulina är mer till växtätare, och den bruna kanske mer till köttätare. Funderade nu om det här skulle vara nåt att slänga ner till mina äppelsnäckor? För jag tvivlar på att klogrodorna skulle vara så intresserade...
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    spelar nog inte så himla stor roll men jag skulle nog gå på den första. snäckor äter ju typ allt så.

    Kommentar

    • vitter
      • August 2010
      • 219

      #3
      Ja, de borde nog knapra i sig de gröna. Får väl experimentera lite... Ska troligen ta hem några platy till helgen, så de kanske kan mumsa några tabletter också?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jo visst. kanske de gör:P fast då är det nog bättre med de andra

        Kommentar

        • vitter
          • August 2010
          • 219

          #5
          Japp, japp... Matar grodorna med röda mygg, så fiskarna lär ju få en del såna också, men de kan nog må bra av lite omväxling.

          Kommentar

          • vitter
            • August 2010
            • 219

            #6
            Jaaaha... Slängde i en spirulina, och kunde man inte tänka sig att grodorna tyckte att de skulle äta upp den, fast de just fått dagens larvranson... Ibland är de bra skumma. Som när de är jättekul att leka med snäckornas nudlar. Inte äta, bara leka med, gräva in sig i, ligga på, och allt möjligt annat.

            Kommentar

            • KORSARKOFF
              • August 2010
              • 327

              #7
              Sådana här älskar mina snäckor:

              40L Yngel
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=694
              240L Sällskap
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=680

              Kommentar

              • vitter
                • August 2010
                • 219

                #8
                Får kika på såna. Än så länge verkar de dock rätt nöjda med alla mina alger, så de äter inte så mycket av det jag slänger ner extra.

                Kommentar

                Arbetssätt...