Behöver hjälp med mat till mina fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjärven
    • August 2010
    • 1

    Behöver hjälp med mat till mina fiskar

    Är nybörjare på det här....

    Jag har molly, platy, neontetror, praktbotier i ett kar om 70 liter.

    Kör nu med flingor, algtabletter samt röda mygglarver (vilket jag blev rekomenderat av affären att ha för botior, men läser här att det inte verkar vara någon höjdare).

    Farsan gör en blandning som han fryser in bestående av räkor, broccoli, gröna ärtor, torsk.

    Vad tror ni om den?

    Funkar det i övrigt med bara flingor till mollys, plays, tetror?
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    #2
    Ursprungligen postat av Bjärven
    Funkar det i övrigt med bara flingor till mollys, plays, tetror?

    Levandefödare som dina Mollys och Platys vill gärna få lite färska grönsaker, så som gröna ärtor, Broccoli eller sallad lite då och då. Mina brukar få "grönt" 2-3 gånger i veckan men då delar de kar med räkor och snäckor som uppskattar den kosten också. Annars får de Granulat, flingfoder, räkmix och Spirulina Flakes. Enstaka gånger kalasar de på småbitar av färska räkor. Tror alla mår bra av en varierad kost. Den mixen din pappa gör låter ju kanonbra och skulle säkert uppskattas. Tetrorna brukar inte bry sig om de färska grönsakerna, annars äter mina det samma som de andra fiskarna gör.

    (Dina Praktbotior går alldeles för litet i ditt kar...Enligt artbeskrivningen här på Zoopet behöver de 250 liter men de flesta tycker nog att även det är i underkant.)
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    Arbetssätt...