Grönsaker?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SperiX
    • July 2010
    • 74

    Grönsaker?

    Istället för att sno killen unders tråd med en sådan (för vissa självklar fråga) ställer jag den i ett nytt ämne. Ska man med jämna mellanrum ge sina fiskar lite grönsaker att tugga på eller beror detta helt på vad man har för fiskar i sin tank?

    I så fall så undrar jag om jag personligen ska slänga i lite grönsaker ibland och i så fall vilken sort, mitt akvarium är 63 liter stort och innehåller just nu tre neonliknande fiskar ( minns inte namnet ) fast bruna med en svart rand och lite rödaktia i kant av fenor och tre vuxna blackmollys och ca 15 yngel till dessa black mollys. Även en enligt zoo affären kinesisk algätare identisk med senaste vinnaren av dagens foto. taskig förklaring av fiskar jag vet men är nybörjare (A)
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Det finns de som utfodrar sina mollys med sallad, spenat och annat men annars går det bra med "växtflingor" tex. "TeraPhyll" eller liknande.
    Den kinesiska algätaren borde oxå uppskatta detta foder. De neonliknade fiskarna är nån form av tetra (svart neontetra, glödbandstetra?) hur som helst tetrorna behöver inte vegeatabiliskt tillskott även om det kanske inte skulle skada så sett. Fråga i zoobutiken vad de tycker...
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    Arbetssätt...