Hur skall jag mata mina fiskar ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Hur skall jag mata mina fiskar ??

    Hubba !

    Hur skall jag mata mina fiskar ????

    Kanske låter som en korkad fråga.....men men men....

    Hemkommen efter 4 veckor borta så är karen i rent ut sagt för jävligt skick.

    Det visar sig att fiskvakten har inte gjort som instruktionerna löd.

    Alla karen har kraftig svält. 40-45% av alla firrar är borta, och resten ser ut som om de
    inte fått mat på 4 veckor......

    Vid kontrollfrågor till fiskvakten, så får man svävande svar om människan har följt instruktionerna.

    "matat ibland"

    Hmmmm'

    Har aldrig sett så insjukna magar.

    Så, nu måste det till en viktökning på dom allihop.

    Men....kan man direkt ge sig på en stark matregim, dvs fodra dom flera ggr om dagen
    för att få upp lite vikt.....eller skall man som när människor har svultit börja låååångsamt
    den första veckan eller så ?



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Jag skulle iaf ta det lugnt i början som du säger. Kanske några ggr/dag men bara lite åt gången. Känns bäst som med andra djur oxå som svultit rejält.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det skulle jag med gjort.
      Sedan undrar jag om det verkligen är svält de dött av, att någon fisk dör inom den tidsperioden är kanske inte så konstigt, men 40-45%...?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Skulle misstänka att eftersom vattenbytena blev obefintliga, så blev de så försvagade av svältkuren att de inte klarade
        av en klart sämre vattenkvalité.


        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det låter rimligare...skit vilket som, och vore jag i dina kläder skulle jag avskeda fiskvakten omedelbart!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Klotte
            • February 2007
            • 621

            #6
            Om det har varit extra varmt i huset när du varit borta så bidrar det ju också till att vattenkvaliten sjunker snabbare och att syresättningen blir sämre. Många faktorer som påverkar, men lika tråkigt oavsett vilket som är boven. Avskeda fiskvakten
            540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
            100 liter blandat...

            Kommentar

            • platoman
              • March 2010
              • 61

              #7
              de efterlevande har kanske inte behövt svälta ändå... låter som att de haft viss tillgång till fallna kamrater vilket är nog prima föda

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                h*n har fått sina fiskar varma....om man nu kan säga så i detta forumet......


                inte blev det bättre när man dubbelkollar vad h*n har gett dom olika firrarna.

                grönfoder till rovdjuren och diskusgranulat till grönsaksätarna.....


                nåja.....ger mig ett bra avstamp att börja om på några kar.....


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  Ursprungligen postat av Klotte
                  Om det har varit extra varmt i huset när du varit borta så bidrar det ju också till att vattenkvaliten sjunker snabbare och att syresättningen blir sämre. Många faktorer som påverkar, men lika tråkigt oavsett vilket som är boven. Avskeda fiskvakten
                  Det har nog gjort sitt till.....varit varmt som fasen har jag hört....



                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  Arbetssätt...