Fodertips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    Fodertips?

    Hej! Jag skulle gärna vilja ha något förslag på något typ av foder som skulle kunna passa för mina fiskar antingen som komplement till det flingfoder jag har nu, eller som basfoder. Har försökt kolla efter någonting nytt, lite roligare foder, men det finns så himla mycket och det är svårt att hitta när man inte har nån aning om vad man letar efter. De flesta jag frågat säger mest bara att vanligt flingfoder funkar, och det kanske det gör, men om det finns nåt som är nyttigare/godare/bättre så skulle det vara skoj att prova. Man vill ju skämma bort de små litegrann ibland

    Jag har platy, neontetra och guldancistrus (+ en vanlig, men som snart ska flytta).

    Det jag matar med nu är Tetras TetraMin, samt Hikari Algae waffers till malarna, även om platysarna även de är framme och gnager lite på dem Ibland får de färska grönsaker också, oftast i form av ärtor eller blomkål.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Frysmat, såsom mysis eller artemia, brukar vara uppskattat och bra som komplement till torr/grönfoder.

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      #3
      Speciellt mina Zebrafiskar blir helt galna när de får fryst moina. De nästan hoppar ur vattnet för att hitta mer!
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Rockdoll
        • October 2009
        • 351

        #4
        Mm, jag har funderat lite på nåt fryst. I min lokala butik har de dock bara frysta röda mygglarver, som jag helst undviker, och man vill ju helst inte behöva åka alltför långt med fryst mat (handlar ibland akvariesaker i gbg t.ex, men då är det ju 3 timmar buss hem sen...). Men om jag kan få skjuts till nån större som inte är så långt bort så kan jag ju kolla efter det

        Hur stor skillnad är det på olika typer av flingor? Finns ju massa olika. Såg nån som var artemiaflingor t.ex. Bättre eller sämre än vanliga flingor?

        Kommentar

        Arbetssätt...