Grönsaker och frukt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Speedo
    svarade
    Jag har hört att eller jag vet att morötter har ett ämne som ger rödaktig färg och att man kan ge fiskarna morötter för bättre färg!?
    Hur gör man för att ge platy morötter? Om man har typ färsk eller i påse från affären ska man bara skala den eller ska man koka den också?

    Lämna en kommentar:


  • Dexter
    svarade
    Gröna ärtor funkar kanonbra. Tina och skala dem bara. Jag brukar även trycka till dem lite så att de lättare ska få grepp om dem med munnen.

    Lämna en kommentar:


  • Coplins
    startade ett ämne Grönsaker och frukt?

    Grönsaker och frukt?

    Mina malar får zuccini och gurka utöver algtabletter och annat. De andra fiskarna i akvariet äter glatt av detta när malarna (ancistrus) har varit på och gjort det lättare att plocka småbitar. Men jag har länge funderat på vad mer man kan ge dem.

    Jag har platy, svärdbärare, orika guramis, praktbotia mm.
    Har inte vågat experimentera eftersom jag oroar mig för huruvida saker kan vara giftigt för dem.
    Hur är det med frukt?
    Vindruvor, äpple, päron tex?
    Kokosnöt?
    Olika grönsaker?
    Ge mig förslag, snälla.
    Utöver flingfoder och algtabletter ger jag mina fiskar alla möjliga typer av frysfoder, kläcker artemia då och då. Själv ser jag ju mat som ett bra njutningsmedel och anser att om jag gillar varierad kost borde mina fiskar oxå gilla det.
Arbetssätt...