Gammalt foder!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Speedo
    svarade
    Jag vet att mollyn är det!?
    Och att platy är allätare...

    Lämna en kommentar:


  • phreak
    svarade
    Eftersom black mollyn i huvudsak är en växtätare ("herbivor") kan man ge den vegetabiliskt flingfoder, men också små foderdjur. Man kan även mata den bladspenat och förvällda salladsblad. Den tycker också om att ha mycket växter i akvariet.

    herbivor är det annat ord för växtätare, eller är det något på växterna antar det är annat ord för växtätare latin kanske någon som vet

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    svarade
    Trådalger??
    Det har alltid varit en dellikates för mina Guppy och Platy!

    Lämna en kommentar:


  • phreak
    svarade
    minns inte vad dom heter som lever på växterna, det gör iaf black molly skulle tänka mig det samma med platy

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    svarade
    Jaa, för rötterna var fulla av olika alger och grejer...Men sen så lossna ett blad och då var dom på den direkt och käka!!

    Lämna en kommentar:


  • lofstrog
    svarade
    Ursprungligen postat av Speedo
    Läste på artbeskrivningen...Och så klart stog det ju där och den är allätare
    Du har kanske sett att de till och med går och "betar" alger i bland.

    //Roger

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    svarade
    Läste på artbeskrivningen...Och så klart stog det ju där och den är allätare

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    svarade
    HaHaHa!
    Okej...Men då har jag en annan fråga...äter platy algwaffers?
    Alltså är dom växt, kött eller allätare?

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Vitaminer och andra nyttigheter i fodret försvinner, då kan du nog lika gärna mata med lite tidningspapper.
    Skulle fodret vara oöppnat något år över bäst före datum skulle kanske vara en sak, men öppnat tio år gammalt foder-nääää!

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    svarade
    Kan man använda ett flingfoder från 2000 som bara har öppnats och sen har varit stängt i 10 år

    Nu när jag lyssnar på det så låter det väldigt dumt men vad är det som händer med ett gamalt flingfoder?

    Lämna en kommentar:


  • Speedo
    startade ett ämne Gammalt foder!?

    Gammalt foder!?

    HEJ!
    Blev fel!!!
    SÅ läs det andra inlägget bara!!
    Senast redigerad av Speedo; 04 March 2010, 20:49.
Arbetssätt...