Finns det.. bananflugor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    Finns det.. bananflugor?

    någon marknad för bananflugor inom akvariestiken? Jag håller ju endå vinglösa flugor til mina pilgiftsgrodor och funderar på om jag skulle försöka slänga ut en annons och försöka sälja några burkar med flugor..

    Men tror ni det finns någon marknad? Jag vet faktiskt inte ens hur bra foder bananflugor är till fiskar.. Men kan tänka mig att tetror och annan småfisk skulle uppskatta det! Är det någon som använder bananflugor som fiskmat?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Bananflugor är ett mycket bra foder till många arter.
    Många tycker dock det är lite krångligt att odla bara.
    Och helst skall vinglösa vara verkligen vinglösa och inte flyga iväg.
    Den stam jag har från Södermalms akvarieaffär håller måttet.
    PS - ditt inlägg gränsar till otillåten annons
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      #3
      Ursprungligen postat av erikthur
      Bananflugor är ett mycket bra foder till många arter.
      Många tycker dock det är lite krångligt att odla bara.
      Och helst skall vinglösa vara verkligen vinglösa och inte flyga iväg.
      Den stam jag har från Södermalms akvarieaffär håller måttet.
      PS - ditt inlägg gränsar till otillåten annons
      Ah.. Fattar inte att folk kan tycka att det är krångligt att odla dem... Men o andra sidan, köper man 1 kultur så kan man mata med den i 2-3 veckor varje dag utan problem.. Så då blir det inte så dyrt om man skulle köpa nya..(Nu utgår jag från att du bara har lite tetror du tänker mata med annat också! Matar du mkt kommer du shjälvklart t död på kulturerna snabbare.)

      Självklart har jag vinglösa... Eller ja, små förkrympta vingar tror jag ifs att de har, men jag har aldrig sett dem flyga när jag matat grodorna. De längsta är en glidflygning rakt ner i backen..

      Jag har svårt att se detta som en annons.. Jag frågar om folk tror att det finns en marknad.. Hur du fick ihop det till en annons vet jag inte..

      Kommentar

      Arbetssätt...