vad har neontetror för matvanor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lineli
    • February 2010
    • 565

    #16
    Jag matade med fodret blött men de fick ändå värsta kulmagarna, särskilt en del de ser inte kloka ut..

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #17
      Ursprungligen postat av Lineli
      Jag matade med fodret blött men de fick ändå värsta kulmagarna, särskilt en del de ser inte kloka ut..
      Jo de blir så i vilket fall som helst testa mata lite mindre inte för att det är ett problem för att det gåt över efter någon timme
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • Lineli
        • February 2010
        • 565

        #18
        Jag matar mina med ca 2tsk/2ggr/dag är det ok?

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #19
          Nej, absolut inte! 1 tesked är 5 ml, om du inte är villig att hälla ner över 7 liter flingfoder i ditt akvarium på ett år och samtidigt ta livet av dina fiskar bra mycket tidigare så får du tänka om. Ser i din profil att du har ett nystartat 112 liters med kuhliisar och tetror, rekommenderar snålmatning varannan dag den första månaden tills filterkulturen stabiliserat sig, ska du sen mata 2 ggr per dag råder jag dig att ta en liten nypa (kryddmått) per matningstillfälle samt något litet sjunkfoder(typ hikari) när akvariet släckts nån gång per vecka. Lycka till!

          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • Lineli
            • February 2010
            • 565

            #20
            Tack! Jag ändrade matvanorna redan igår då de fick en nypa mat mitt på dagen och sedan inget mer. Jag har ca 30 neontetror, lite väl många tycker jag men de följde med akvariet...

            Kommentar

            Arbetssätt...