matning - paroon haj?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • sandish
    svarade
    Ursprungligen postat av Salta Katten
    Jo, det var det väl? Fiskar ska ju inte äta däggdjurskött...

    "Fiskar är kallblodiga (växelvarma) djur och kan inte tillgodogöra sig fett från varmblodiga djur (däggdjur) på samma sätt som fetter och proteiner från vattenlevande djur. Istället passerar det nästan osmält fiskarnas matsmältningskanal och förorenar akvarievattnet. Det har t.o.m. visat sig att lax som fått höga koncentrationer av fett från däggdjur har fått leverskador."
    http://zoopet.com/index.php?option=c...cle&article=41

    Så pass... då hoppar jag nog över köttfärs dieten Och fortsätter på mygglarver, algtabletter & räkor

    Lämna en kommentar:


  • Salta Katten
    svarade
    Ursprungligen postat av sandish
    Köttfärs .... var ingen dum ide
    Jo, det var det väl? Fiskar ska ju inte äta däggdjurskött...

    "Fiskar är kallblodiga (växelvarma) djur och kan inte tillgodogöra sig fett från varmblodiga djur (däggdjur) på samma sätt som fetter och proteiner från vattenlevande djur. Istället passerar det nästan osmält fiskarnas matsmältningskanal och förorenar akvarievattnet. Det har t.o.m. visat sig att lax som fått höga koncentrationer av fett från däggdjur har fått leverskador."

    Lämna en kommentar:


  • Freddan!
    svarade
    Ursprungligen postat av Estetfjortiz
    sandish: Har du inga bilder du kan lägga upp på fiskarna och akvariet?


    Lämna en kommentar:


  • Estetfjortiz
    svarade
    sandish: Har du inga bilder du kan lägga upp på fiskarna och akvariet?

    Lämna en kommentar:


  • sandish
    svarade
    Ursprungligen postat av Aircut64
    Hur stora är dom?

    Mina är 40cm...störande små galningar, de har haft ihjäl + ätit upp en massa fiskar som till och med varit större än dom ;P

    Dessutom så hade jag silverhajar en gång i tiden tillsammans med dom, och dom är naturliga fiender
    Så förr eller senare så kommer nog paroonen att börja bråka med dina silver hajar ;<

    Jag ger mina koi foder, samt upptinade räkor från indiska oceanien.
    De gör vad som helst för att få äta räkor..hehe
    Den e uppskattningsvis mellan 10-13cm... runt den storleken.... han har hunnit döda några fiskar faktiskt men nu har han faktiskt inte gjort det jäkligt länge... så vi får se

    Så de e naturliga fiender.... Då lär silver hajarna inte leva särskilt länge till då i övrigt e silver hajarna rätt trista... iallafall mina

    Lämna en kommentar:


  • sandish
    svarade
    Ursprungligen postat av doppingen
    då jag hade paroonfiskar fick de räkor samt nån enstaka gånger köttfärs(det malda delade sig ju i småbitar) som gick jättebra
    Köttfärs .... var ingen dum ide

    Lämna en kommentar:


  • doppingen
    svarade
    då jag hade paroonfiskar fick de räkor samt nån enstaka gånger köttfärs(det malda delade sig ju i småbitar) som gick jättebra

    Lämna en kommentar:


  • Aircut64
    svarade
    Hur stora är dom?

    Mina är 40cm...störande små galningar, de har haft ihjäl + ätit upp en massa fiskar som till och med varit större än dom ;P

    Dessutom så hade jag silverhajar en gång i tiden tillsammans med dom, och dom är naturliga fiender
    Så förr eller senare så kommer nog paroonen att börja bråka med dina silver hajar ;<

    Jag ger mina koi foder, samt upptinade räkor från indiska oceanien.
    De gör vad som helst för att få äta räkor..hehe

    Lämna en kommentar:


  • sandish
    svarade
    Ursprungligen postat av Johanski
    Strömmingfilé! Kanonfoder för köttätare, billigt dessutom, och brukar oftast vara väldigt omtyckt.
    Helt klart värt att prova Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Johanski
    svarade
    Strömmingfilé! Kanonfoder för köttätare, billigt dessutom, och brukar oftast vara väldigt omtyckt.

    Lämna en kommentar:


  • sandish
    svarade
    räkor e han tokig i Ska ta och prova fiskbullar

    Lämna en kommentar:


  • taxidermy
    svarade
    Som sagt.. Räkor och fiskbullar brukar gå hem

    Lämna en kommentar:


  • sandish
    svarade
    Alright... var bara det ... ville ha ett andra utlåtande innan jag provade att slänga ner köttbullar & dylikt...
    Provade tinade räkor igår... satan i gatan vad xstas han blev

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Nötkött bör väl ändå undvikas efterrsom fettet är hårt och svårsmält.

    Snälla mata inte med junkmat.

    Lämna en kommentar:


  • sjebbe
    svarade
    Kan ju vara så att det är få som äger just denna fisk eller liknande och därför har dem inget svar.
    Jag matar mina större fiskar med räkor och rå fisk. Har även hört fiskbullar.
    MFK kanske kan hjälpa dig.

    Jag tittade mest för att jag var nyfiken på vad den åt.
    Lycka till med svar.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...