Vänjer sig fisk med nytt foder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Durrrr
    • September 2009
    • 18

    Vänjer sig fisk med nytt foder?

    Har köpt en burk Sera Vipagran som jag tänkt fylla foderautomaterna med när jag åker bort.....Hade läst här på forat att det var ett lämpligt foder för automater....Men fiskarna verkar inte alls förtjusta i det fodret, utan smakar och spottar ut mest...

    Kan väl tala om att jag har silvermollys, svärbärare och platys...samt ett par fjärilsciklider i karet.Och dom är vana vid flingfoder och frysta mygglarver som de äter med god aptit...

    Kan man som rubriken lyder vänja dem att äta detta eller ska jag köpa något annat granulatfoder? Konsistensen verkar ju vara perfekt för foderautomater iaf...Kan tänka mig att vanligt flingfoder klibbar ihop efter ett par dagar...

    Så kan man vänja dem vid detta eller ska jag pröva något annat?

    (första dagen idag jag provar med detta)
  • legis
    • November 2009
    • 95

    #2
    Jag matar mina svärdbärare/ciklider/skalarer med flingor och frystorkat. När jag skulle bort över julen testade jag mata med pellets men det passade inte alls. Det bara spottades ut. Men jag hade inget val. Efter två veckor med pellets kan de numera äta det. Så de är väl kräsna, men anpassar sig efter vad som erbjuds när de förstår att det inte kommer något annat

    Kommentar

    • Durrrr
      • September 2009
      • 18

      #3
      Ursprungligen postat av legis
      Jag matar mina svärdbärare/ciklider/skalarer med flingor och frystorkat. När jag skulle bort över julen testade jag mata med pellets men det passade inte alls. Det bara spottades ut. Men jag hade inget val. Efter två veckor med pellets kan de numera äta det. Så de är väl kräsna, men anpassar sig efter vad som erbjuds när de förstår att det inte kommer något annat

      Då kanske mina firrar gör det samma? Fast när jag serverade dom idag så var det inga glada miner alls....

      Jag ska testa några dagar får jag se...Dom är ju välgödda så de lär väl knappast lida nån skada...

      Kommentar

      Arbetssätt...