artemiakläckare + vattenloppor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Myzan___
    • January 2009
    • 156

    artemiakläckare + vattenloppor??

    ja vore tacksam för svar.. har äntligen fått min artemiakläckare "feed n hatcher" att fungera. det kommer ut små artemior till mina nöjda fiskar.. har däremot fått nåt annat i akvariet nån typ av smådjur som hoppar på ytan!! är det vattenloppor eller nåt annat? ska man ta bort dem? typ 1 mm stora eller är de bara bonus föda till mina firrar???
    // Myzan___

    frågar man inget får man heller inget veta
  • Myzan___
    • January 2009
    • 156

    #2
    ingen som har nån aning om vad det kan vara?
    // Myzan___

    frågar man inget får man heller inget veta

    Kommentar

    • lilleulv
      • July 2007
      • 208

      #3
      vattenlopper?

      Ursprungligen postat av Myzan___
      ja vore tacksam för svar.. har äntligen fått min artemiakläckare "feed n hatcher" att fungera. det kommer ut små artemior till mina nöjda fiskar.. har däremot fått nåt annat i akvariet nån typ av smådjur som hoppar på ytan!! är det vattenloppor eller nåt annat? ska man ta bort dem? typ 1 mm stora eller är de bara bonus föda till mina firrar???
      Ta inte bort dom. Det är utan tvivel Springhaler, som är ett utmärkt foder för yngel som går till ytan.
      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Lilleulv har rätt, det är (svenskt namn) hoppstjärtar. Små insekter som livnär sig på dött organiskt material.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Myzan___
          • January 2009
          • 156

          #5
          tack för svaret kul bonus då med andra ord
          // Myzan___

          frågar man inget får man heller inget veta

          Kommentar

          Arbetssätt...