Foder till yngel + vuxna guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vux
    • October 2009
    • 121

    Foder till yngel + vuxna guppy?

    Vilket foder bör man ha till yngel (guppy yngel)? Eller man kanske kan ge samma foder som till de vuxna?

    Och vilket foder (flingfoder) är bäst för vuxna guppy? Pris spelar ingen roll bara det är bra kvalité och bra för fiskarna.
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    Det foder jag tycker är bäst för både yngel och vuxna är skalad artemia. Det är drygt, lätt att mata med, fiskarna älskar det och ynglena växer så de knakar.
    Finns bl a hos Fridhems akvarier.

    Kommentar

    • travianplayer
      • October 2009
      • 1201

      #3
      lättare att få tag på är ju fryst artemia är skitabra!

      flingfoder jag tetra min är väll bra
      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        Ursprungligen postat av suzanne.h
        Det foder jag tycker är bäst för både yngel och vuxna är skalad artemia. Det är drygt, lätt att mata med, fiskarna älskar det och ynglena växer så de knakar.
        Finns bl a hos Fridhems akvarier.
        Är det fryst artemia du pratar om? Testade det själv idag och ingen fisk gick ens nära det men artemia till yngel är nog riktigt bra eftersom det är så litet och passar alla fiskar men att vuxna tycker om det är nog tveksamt tycker jag.

        Kommentar

        • suzanne.h
          • March 2005
          • 223

          #5
          Ursprungligen postat av Andrém
          Är det fryst artemia du pratar om? Testade det själv idag och ingen fisk gick ens nära det men artemia till yngel är nog riktigt bra eftersom det är så litet och passar alla fiskar men att vuxna tycker om det är nog tveksamt tycker jag.
          Det är inte fryst artemia utan skalad okläckt artemia jag menar. Som ett smått pulver, fullt med näring. Ger det till alla mina fiskar under 5 cm.

          Kommentar

          • Andrém
            • October 2009
            • 1247

            #6
            Ursprungligen postat av suzanne.h
            Det är inte fryst artemia utan skalad okläckt artemia jag menar. Som ett smått pulver, fullt med näring. Ger det till alla mina fiskar under 5 cm.
            Aha, aldrig sett sådant faktiskt. Kanske får ta och åka till fridhems stället och kolla men frysta artemian går inte hem hos mina firrar iallafall

            Kommentar

            Arbetssätt...