Slappa Apistogramma.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tylerleone
    • November 2009
    • 6

    Slappa Apistogramma.

    hej! köpte några apistogramma igår. Nu är det så att när jag matar hinner dom andra firrarna (colombiatetra och scalare) äta upp all mat innnan apistogrammorna ens hinner fatta att det är matdags. Vad gör man? Man kan ju hälla i mängser av mat så det ihinner sjunka ner till apistogrammerna men är rädd att tetrorna spricker Nåt bra tips? matar med flingfoder och vita mygglarver...
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Testa någon annat foder som sjunker snabbare, typ artemia , mysis eller svarta mygg. Tina det innan du slänger i det.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Sultanen
      • January 2008
      • 2457

      #3
      Som sagt var mata med tinat frysfoder som sjunker, annat foder som sjunker är olika typer av granulat om du föredrar torrfoder men jag skulle rekommendera frysfoder
      300L Räkkar
      400L Växtakvarium
      220L Saltvatten - Under uppstart
      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

      Kommentar

      • tylerleone
        • November 2009
        • 6

        #4
        tack för hjälpen. bra tips o låta fodret tina helt och hållet. Nu simmar 3 mätta Ap. agazzi omkring i burken! Dom blev lite aktivare vid matning nu är dom vant sig vid nya akvariet också. simma lugnt.

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Sen är det nog så att om dom e helt färska i karet så e apistorna inte alltid supertuffa heller så med några dagar i karet så blir dom modigare och käkar bättre.
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...