Ciklider och djupfrysta larver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legis
    • November 2009
    • 95

    Ciklider och djupfrysta larver

    Testade för första gången frysta larver idag åt mina fjärils- och lejonhuvud-ciklider. Det gick inte alls hem, någon enstaka smakade på dem men spottade ut det lika fort igen.

    Det var vita larver jag testade. Brukar inte frysta vita larver vara uppskattat i vanliga fall?
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    #2
    Ursprungligen postat av legis
    Testade för första gången frysta larver idag åt mina fjärils- och lejonhuvud-ciklider. Det gick inte alls hem, någon enstaka smakade på dem men spottade ut det lika fort igen.

    Det var vita larver jag testade. Brukar inte frysta vita larver vara uppskattat i vanliga fall?
    Provat med andra? Röda t.ex? Har hört att röda ska gå hem hos nästan alla.

    Kommentar

    • legis
      • November 2009
      • 95

      #3
      Jag skippade de röda eftersom jag har ett gäng malar med. Har svarta också så jag kanske ska ge dem en chans nästa gång.

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        Ursprungligen postat av legis
        Jag skippade de röda eftersom jag har ett gäng malar med. Har svarta också så jag kanske ska ge dem en chans nästa gång.
        Ah, jag har själv malar men jag tar och delar tabletten i 2 delar och sen matar med handen, på så sätt så äter fiskarna upp det mesta ifrån handen och så rycker dom inte loss massa larver som faller ner på botten.

        Kommentar

        • Rooster
          • March 2006
          • 1468

          #5
          Artemia (vuxna) accepteras av typ alla fiskar tillochmed den mest kräsna apistogramman eller diskusen!
          Fish for Life!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...