vad ska man göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    vad ska man göra?

    hej har malawi ciklider skaffade 2 malawi som blir runt 15cm hannen har blått huve och fener sen är rästen röd och honan är blågrå med orange fener kommer ej ihåg vad fiskens namn var... men nu till problemet hannen vill ej äta har pellets som jag matar med och honan äter glatt men hannen värkar ej ''märkar dom'' för jag frågade vad han i affären hade matat dom med och han hade också matat med pellets och den hade ätit där. tästade lägga i lite gröna ärtor som var skalade idag och där åt han kanske 1 eller 2 varför äter han ej.


    Tack för svar// joppan4ever
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt
  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    #2
    Ingen men nått förslag
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Du behöver fråga killen i affären vilken ciklid det är så kan man från det se vad den borde äta.

      Den kan också vara stressad efter flytten till dig. inte ovannligt med att fiskar väntar några dagar innan de äter efter flytt. Den kan också vara sjuk, hur beter den sig i övrigt?
      Checking out...

      Kommentar

      • Joppan4ever
        • December 2008
        • 277

        #4
        var nog stessen för nu efter 2 dagar äter den =) men fisken har blått huve och röd kropp och blåa fener(hannen) honan blågrå med orange röda fener
        // Joppan

        Akvarium: 220L dvärgciklider
        40-50L Tomt

        Kommentar

        • chainy
          • February 2007
          • 405

          #5
          Ursprungligen postat av Joppan4ever
          var nog stessen för nu efter 2 dagar äter den =) men fisken har blått huve och röd kropp och blåa fener(hannen) honan blågrå med orange röda fener
          Kan hanen vara en Kadango Red Fin?
          Bilder på mina fiskar finns på;
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

          Kommentar

          • chainy
            • February 2007
            • 405

            #6
            Är rätt säker nu på att de är Kadango Red Fin (Copadichromis borleyi) De är köttätare!

            Bilder på mina fiskar finns på;
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

            Kommentar

            Arbetssätt...