softgranulat? vad är det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    softgranulat? vad är det?

    Hej.

    Eftersom att jag inte har haft så jätte mycket fiskar så har min mat blivit gammal. jätte gammal!
    Så jag slängde den och köpte ny mat.

    Det jag köpte var vanligt flingfoder och någonting som hette softgranulat
    Är det någon som har koll på detta. fiskarna som äter det är gurami, lata siamesiska algätare och kopparbarber.
    Granulat bitarna får precis plats i kopparbarbernas små käftar och dom simmar runt och tuggar järnet.

    granulat har jag hört, men softgranulat? är det bara ett till trick för att tjäna pengar eller är det något som verkligen är anpassat till små fiskars munnar? så stog det på burken.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Låter som ett mjukt granulat. Granulat är annars oftast lite hårdare kulor som blir mjuka efter en stund i vattnet, men dessa är säkerligen lite mjukare från början.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      #3
      ahaa... tycker dom var ganska hårda... sen var inte runda som granulat brukar vara utan dom hade typ chicken mcnuggets form.
      Undrar lite vad granulat är.
      Är det typ vanlig fiskmat ihoppackad till små bollar?
      inget speciellt näringtillskott i eller så?
      Och pretty hårda var dom...
      Men dom kanske drar åt sej vatten snabbare än dom runda.

      Den minsta, mest patetiska kopparbarben (ser ut som anorexia fall) fick en söt liten kulmage efter att den tuggat i sej dessa softa granulatbitar.

      Fiskarna gillade dom i alla fall. Dom var lite spinkiga efter en vecka utan mat.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      Arbetssätt...