Pellets i blöt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    Pellets i blöt

    Matar mina ciklider med pellets och har fått höra att man ska lägga dem i blöt innan matning så de inte sväller i magen på fisken.

    Detta har fungerat bra och har varit nödvändigt för att mina tapajos red head ska kunna få i sig tillräckligt med mat. (de tar inte så mycket mat på ytan)

    Nu till frågan: Kan det vara så att viktiga ämnen frigörs när jag lägger maten (pellets) i blöt. Ämnen som då försvinner med det lilla vatten jag tömmer av innan matning?
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Matar mina ciklider med pellets och har fått höra att man ska lägga dem i blöt innan matning så de inte sväller i magen på fisken.

    Detta har fungerat bra och har varit nödvändigt för att mina tapajos red head ska kunna få i sig tillräckligt med mat. (de tar inte så mycket mat på ytan)

    Nu till frågan: Kan det vara så att viktiga ämnen frigörs när jag lägger maten (pellets) i blöt. Ämnen som då försvinner med det lilla vatten jag tömmer av innan matning?
    Följer denna tråd med spänning då jag aldrig har blötlagt maten till dammfisken på dessa år som dem har simmat där och aldrig har mått dåligt av det
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      #3
      Hehe. Tror inte heller att det är särskilt farligt för fiskarna om man inte övermatar dem.

      Men jag vill ju som sagt blötlägga för att de ska sjunka istället för flyta.

      Kommentar

      Arbetssätt...