räkrom - vanliga frysta räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • platoman
    • March 2010
    • 61

    #16
    köp en bit rå fisk och hacka fint.... och ang räkrommen så kan jag säga att det sällan blir nåt kvar över till fiskarna efter att jag mumsat klart...

    Kommentar

    • walak
      • April 2010
      • 263

      #17
      Ursprungligen postat av platoman
      köp en bit rå fisk och hacka fint.... och ang räkrommen så kan jag säga att det sällan blir nåt kvar över till fiskarna efter att jag mumsat klart...
      ok vilken typ av fisk ska det vara ??

      Kommentar

      • platoman
        • March 2010
        • 61

        #18
        vill du lyxa till det så köp marulk...

        Kommentar

        • Lellel2
          • September 2009
          • 199

          #19
          Å herre gud vad ni skämmer bort era fiskar (ang att köpa lyxigare rom på burk till dom), måste ju bete sig som paris hilton där nere :S
          "Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
          Work smart, not hard

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #20
            Jag brukar ge lite rom och smulad räka varje gång det är räkor till middag här hemma, väldigt uppskattat.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • FishStick41
              • September 2010
              • 4

              #21
              Hej jag testade oxå att ge mina fiskar ( några guppys,tetror,malar och segelfens molly ) räkrom när vi senast åt räkor i familjen. de älskade och verkade uppskatta lite variation men är det ok om man fryser in rommen och ger det till dem vid andra tillfällen???
              tacksam för svar =) .

              Kommentar

              • Vargsyster
                • January 2010
                • 55

                #22
                Går det att ge rom till små fiskar som drottningrasboror eller är det för stort för dem?

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #23
                  Ett tips ang. att mata med räkrom: se upp med räkben i rommen. Jag har förlorat fisk pga att bitar av räkben fastnat i munhålan; benen har borst och taggar som kan fungera som hullingar och hindra fisken från att spotta ut benet.

                  Drottningrasboror tar säkert räkrom utan problem.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    #24
                    Intressant tråd!

                    Är ju själv nybörjare på detta här!
                    Brukar ge mina malawisar lite blandat med Räkor som jag strimlat och är det då rom på dem så får de det med.
                    Gjorde ett försök till mix i förgår hehe tror de blir bra.. enda nackdelen jag kan se är att det blir väldigt "dimmigt" i karet en stund efteråt!
                    Mixade ner hela räkor med en hel del gröna ärtor bara.. Hoppas det skall funka, de verkar nöjda iaf!

                    Har en fråga om Tillsatser!
                    Har för mig jag läst något om detta.
                    någon som har erfarenhet som kan detta får gärna ge tips på bra "Räkmix" alltså ett recept!

                    Kommentar

                    • TinaM
                      • February 2008
                      • 1040

                      #25
                      Ruskar lite liv i en gammal tråd eftersom jag vill delge mina erfarenheter angående utfodring med räkrom.

                      Kortfattat: Räkrom verkar trigga till lek hos både apistos, tetror och corys åtminstone hemma hos mig. Då har de fått räkrom max en gång i veckan och ett par dagar efteråt händer det saker i karen. Vore intressant att prova mata dem oftare med räkrom men har ännu inte testat.
                      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                      Kommentar

                      Arbetssätt...