Skicka frysfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Skicka frysfoder?

    Är det någon som har några bra tips på hur man skickar och förpackar fryst foder via posten och så att det håller sig fryst när det kommer fram när det är lite kallare tider.
    Tips och ideer.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Bor du i Laholm har du inte så långt till Åleds, där säljs det frysfoder kan jag meddela!
    Annars kan du nog tyvärr glömma att köpa frysfoder med postens hjälp, även om det är kallt ute....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Ja frysfoder köper jag i åleds, (senast idag) men det är en vän i eskilstuna som inte får tag i nauplier som jag ville skicka till.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ah, du får köpa ett gäng kakor och åka dit med dem istället. Det går garanterat snabbare än om postan ska sköta det åt dig!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #5
          det gör det säkert men tur och retur till eskilstuna blir lite dyrt. Går det inte får vi hoppas att hon har vägarna förbi någon gång hennes far bodde nog i skåne tror jag.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ring och kolla med Arnold om han säljer frysfoder till någon affär i närheten där hon bor, han är ändå en grossist han med.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Kan ju fråga när jag kommer dit, ska snart dit igen med en kompis som jag "råkat " få in mer på fiskbanan
              Tack för den iden det ska jag göra
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • cirs
                • May 2009
                • 48

                #8
                Få testa lite hemma tror jag med frigolit låda (väl isolerat) och kolsyreis som håller en sisådär -78. Vet att aga i göteborg sålde mycket kolsyreis under halloween för det rycker fräckt när man lägger det i vatten.

                Hur länge håller det?
                Man räknar med att ca 15% av vikten förgasas per dygn, vilket exempelvis skulle innebära att om du köper 7 kg kolsyre-is på fredag eftermiddag så finns det ca 6 kg kvar på lördag eftermiddag och ca 5 kg kvar på söndag.



                Tror inte det ska vara några problem att skicka frys foder med torr is. (När dem "smälter" blir det inget vatten så inga blöta packet.

                Kommentar

                Arbetssätt...