Mata med svensk insjöfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

    #16
    Ursprungligen postat av Guy Palm
    Håll er till trådämnet, det har inget med moral att göra
    - Etik o moral är faktiskt en ingrediens i trådens diskussion : )

    Kommentar

    • Mick13
      • May 2008
      • 1796

      #17
      Håva du bara på men frys fisken först under några dagar så parasiterna dör. Lite osäker på hur det är med vissa inälvsmakar men har för mig att de stryker med vid frysning. men efter det är inte fodret levande förstås vilket var frågan skall det var levande så är det nog bättre och satsa på hemodlat foder för säkerhets skull.

      Moralen var ingen fråga för tråd skaparen:

      "Jag och en polare funderar på att gå ut till en närbeliggande sjö och håva upp småfisk som levandefoder. Finns det någon större risk att man drar in skit till akvariet om man gör det? Något annat negativt?"

      Det var radioaktivaräkor som la en moralisk aspekt i det hela.
      Senast redigerad av Mick13; 10 July 2009, 00:23.
      In vino veritas, in aqua sanitas

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #18
        Tack för svaren, och för mig gör det inget att det blir lite reaktioner.

        Tanken var ju levande föda men med tanke på parasiter och dylikt så struntar jag nog i det.

        MVH Johan

        Kommentar

        • addo
          • January 2007
          • 609

          #19
          Ursprungligen postat av Johanski
          Tack för svaren, och för mig gör det inget att det blir lite reaktioner.

          Tanken var ju levande föda men med tanke på parasiter och dylikt så struntar jag nog i det.

          MVH Johan
          Trä fisken på en fiskelina med hjälp av en synål, sen står du och "pimplar" så fisken får rörelse. När fisken är i munnen på din akvariefisk drar du i linan så den lossnar från foderfisken.

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #20
            Ursprungligen postat av addo
            Trä fisken på en fiskelina med hjälp av en synål, sen står du och "pimplar" så fisken får rörelse. När fisken är i munnen på din akvariefisk drar du i linan så den lossnar från foderfisken.
            Det kanske skulle funka med en strimla av sill eller strömming med??
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            Arbetssätt...