Billiga vinbärssnäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    Billiga vinbärssnäckor?

    Hellu alla.

    Var och köpte 12 stycket vinbärssnäckor på maxi idag.
    blev lite förvånad över priset (48;50kr). och jag som hade tänkt att ha ett 100tal snigelskal .
    Jag köpte några som var fyllda med något grönt gojjs, kan de varit de som gjorde dom dyrare? och finns det inte möjligheter att köpa bara skalen någon stans?


    Mvh Axel
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Polaren köpte sådana snäckor för 2 dagar sen på coop tror jag, (Det stora i ytterby) Kostade typ också 50:- men då var det ju snäckor i redan så man fick koka och så.

    Sen tycker jag att 12st för 50:- var mycket billigt! :P Jag bad honom köpa med sig 2 påsar till mig.

    Tror inte du kan hitta det så mycket billigare, kanske om du åker till någon större blombutik, ibland har dom dessa som dekorationer, men piset bör vara högre. Vart är det du bor? Herkules i Gbg tog 10:-st för dom....
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • endymion
      • October 2006
      • 680

      #3
      Jag kan skicka skal till äppelsnäckor mot frakt om ni vill.

      Kommentar

      • clayman
        • December 2006
        • 26

        #4
        ca 25 st för 40 kr på ICA

        Det finns tomma skal att köpa. Var tyvärr för små för mina L Multifaciatus så nu letar jag efter större alternativ. Har ingen lust att köpa för 20 kr/st i akvarieaffär

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #5
          blomsterlagret eller plantagen har ibland
          Diskus

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            tack för svaren..

            Patriksg: jaha.. va bra då hade jag inte gjort en dålig afär det fanns sniglar i mina också men det gjorde inget tyckte pappa :P nu är det iafall kokade och ilagda blev bra men det blir nog minst ett pack till sånna om ja ginte hittar bättre.

            Endymion: Tack så mycket men jag vill tyvär inte blanda.

            Clayman: okej synd. Hur små var dom då? det funkar kanske till honorna?
            Någon som vet hur stora de bör vara för att funka. ska fiskarna få bra plats i eller ska de typ klämma insig? dom jag har nu tycker jag är väldigtstora för att vara snigelskal:P

            danneregner: var på plantagen och kollade men de hade inga, bara pyttesmå saltvattensgrejjer.

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Jösses, jag ser en ny marknad öppna sig.......
              Har trädgården full av vinbergssnäckor och nu efter vintern(?) brukar det ligga tomma skal överallt. Ska ta och titta när jag är ute med valpen. Måste de vara absolut hela eller kan kanten vara lite trasig?
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • axeisi
                • September 2007
                • 804

                #8
                Trävligt.

                nejdå det gör inget om de är lite trasiga i kanterna.
                Men är de lika de som mna köper i affrären?
                Och är de tillräckligt stora, eller hur stora är de?

                Kommentar

                Arbetssätt...