Aquaboro bakgrund? Gärna tips på andra billigare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PL
    • March 2003
    • 33

    #16
    Tackar, får titta in där då =)

    Kommentar

    • Lucas_no1

      #17
      aquael ODA

      Jag har sett några back to nature i fina akvarium och dom är faktiskt de snyggaste jag sett men dom är ju också betydligt dyrare än många andra.
      Den billigaste från aquael i svart plast är kanske ett alternatvi istället för att ha en plastbild bakom karet.
      Den blir faktiskt riktigt snygg när det börjat växa lite alger på den och den plastiga ytan försvinner.
      Den koster bara några hundralappar.
      Vill man ha en som i mitt tycke är riktigt snygg som är i stil med "back to nature" så är Aquaels ODA ett riktigt bra alternativ den ser mycket naturtrogen ut och man får lätt ner filter "ytterfilter" och värmare bakom den.
      100X50 kostar 900kr och det är den helt klart värd.
      Raster och allt är redan monterat i den så det slipper man själv såga ut.
      Jag hade också turen att den efter lite "hårt" sågande få den att passa så fint så att den inte behövdes limmas fast så nu kan jag lätt lyfta ur don om det skulle behövas. :-)

      Kommentar

      • Mölne
        • December 2004
        • 20

        #18
        Frågan om vilken sorts bakgrund man ska ha beror väl mycket på vilket typ av akvarium man ska ha? Själv har jag ett akvarium där jag, åtminstone så småningom ämnar ha mycket växter (dvs när de har vuxit till sig). I ett sådant räcker det gott att måla en mörk bakgrund på akvariets baksida. Tycker i alla fall jag.

        Om du ska ha ett ciklidakvarium så har jag förstått att det inte blir gott om växter och därmed blir bakgrunden viktigare. I sådana fall blir det förmodligen vackrare med monterade bakgrunder.

        Kommentar

        Arbetssätt...