ancitrus och rötter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elliotfiske10
    • February 2023
    • 191

    ancitrus och rötter

    Jag fick 2 st små ancitrusar knappt 5 cm av min kompis och jag såg båda på dagen och var aktiva och så, men sen idag har jag inte sett en av ancitrusen. ser den andra hela tiden men den andra är spårlöst försvunnen? Hört att folk sagt att den sitter hårt på rotten och bara egentligen chillar där och därför folk blir oroliga men suttit över en kvart och kikat hehe. Men hittar inte nån ancitrus förutom 1. Min kompis sa att han såg sina små ancitrusar kryppa in i juwels filter? och till och med har böjt själva insuget av juwels innerfilter (tror knappast att det är sant men har inget lock på juwels filter för att jag inte fick med det nån som har något och säga är det bara att skriva!
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Juwels innerfilter är riktiga yngelfällor för det har grova insugsgaller och jag hade fisk som flera ggr hoppade ner i filtret, hade inte heller lock på mitt, och sen tröttnade jag på allt krångel att fiska upp dem i det trånga filtret och tog bort det!
    Lys med ficklampa ner i filtret och kolla...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Elliotfiske10
      • February 2023
      • 191

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Juwels innerfilter är riktiga yngelfällor för det har grova insugsgaller och jag hade fisk som flera ggr hoppade ner i filtret, hade inte heller lock på mitt, och sen tröttnade jag på allt krångel att fiska upp dem i det trånga filtret och tog bort det!
      Lys med ficklampa ner i filtret och kolla...
      hittade den död där...
      skellettet var helt borta

      Kommentar

      • Elliotfiske10
        • February 2023
        • 191

        #4
        hur har detta hänt på en dag!? vad har jag gjort fel ?

        Kommentar

        Arbetssätt...