Ceramic Nature 3D-bakgrund av tveksam kvalitet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sim-Bad

    • December 2022
    • 11

    Ceramic Nature 3D-bakgrund av tveksam kvalitet

    Jobbar på ett Juwel 450 med Sydamerika-tema. Var sugen på BTN Amazonas men valde lite billigare ATG Line Rockwood 150 x 60 från Ceramic Nature. Inte vidare nöjd. Bakgrunden är gjuten i fiberglas och tvådelad. Verkliga måttet 146 x 54 når inte upp till akvariets överlist. Efter juste 50% prisreduktion hos Akvariumkungen har jag byggt en silikonad glashylla 4 cm ovan botten för att kunna montera den på ett vettigt sätt ovan vattenlinjen. Mer konstigheter är att bakgrunden inte ser ut som på bilderna. Trädroten som är BTN/Amazonasinspirerad är i verkligheten återkommande på båda bakgrundssidorna och ger just ett duplicerat intryck… Skrivit till holländska tillverkaren och frågat hur den kan sälja en bakgrund som är 6 cm kortare än i beskrivningen. De har efter en månad inte svarat. Akvariumkungen har dock agerat och justerat på sin sida.

    Här kommer också ett tips för att få ner en bakgrund i Juwelkaret, som ju har två stag som hindrar. Kapade upp en lucka på 6 cm i ena staget. Satt tillbaka den biten igen sen med superlim och har dessutom limmat fast en plexiglasbalk på den och skruvat fast. Då de båda stagen släppt lite i silikonet tidigare med lätt bukting som följd har jag som extra säkerhet silikonat fast ett extra stag i glas i mitten av karet. 200 pix hos glasmästaren känns som en behaglig extra säkerhet!
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11218

    #2
    Det är roligt att svenska återförsäljare är så tillmötesgående. Däremot tråkigt att bakgrunden inte funkar. Jag har själv alltid kört med Back- to Nature, men det beror mest på att jag köpte bakgrunder då det inte fanns några alternativ. Det positiva där är att alla har fungerat väldigt bra. Vore kul att se bild eller film på karet.
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    Arbetssätt...