Vill inte vara i olika inredning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebecca__A
    • November 2020
    • 2

    Vill inte vara i olika inredning

    Hejsan!

    Ny med akvarier och fiskar, men sambon har hållit på ett tag.

    Jag undrar varför inte mina fiskar vill vara i döskallen och den andra (djur döskallen)
    Har Mollys, guppys och neontetra. De bryr sig bara om sin grotta och rötterna.
    Undrar om det är något de upptäcker själva eller om man ska möblera om lite då den står lite i (draget). På kanten vid utblåset.
  • andrealos
    • September 2023
    • 8

    #2
    Jag har ett juwel akvarium som jag rev bort innerfiltret ifrån. Vattenflödet blev så mycket lugnare och fiskarna har börjat använda större del av akvariet att röra sig i. Inget direkt svar på frågan annat än att förhållandena i akvariet påverkar var fiskarna vill vara.
    Senast redigerad av andrealos; 19 September 2023, 17:56.

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11218

      #3
      Just de fiskarna använder inte grottor eller andra gömställen så mycket. Det kan betyda att de känner sig trygga i akvariet.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1026

        #4
        Döskallar och djurkranier är mer för akvaristens skull än för fiskarna.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Håller med Christian - just de arterna håller sig sällan i grottor. Sedan spelar det ingen roll vilken typ av grotta som man har. Dvs en döskalle hade funkat lika bra som en naturtrogen grotta om det var en liten art som gillar grottor.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...