Ormhassel vill inte sluta "slemma"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nanon
    • October 2020
    • 1

    Ormhassel vill inte sluta "slemma"

    Jag har precis startat upp ett nytt kar där jag bland annat har en ormhassel gren och problemet är att den vill inte sluta få sånt där vitt göjs på sig. Grenen är köpt i blomsteraffär och har haft den i vatten i snart 2 månader (med vattenbyten).

    Har använt mig av ormhassel flera gånger tidigare och är mycket väl medveten om att dem brukar "slamma" så jag har även tagit upp den och skrubbat dem gånger det blivit lite mycket. För några dagar sedan fick jag hem soilen som jag väntat på och bestämde mig för att starta upp karet och tänkte att efter en rejäl skrubbning så ska det gå att bli av med det vita.

    Självklart så blev inte så fallet och nu 3 dagar senare börjar det komma tillbaka. Börjar bli väldigt trött på det nu efter 2 månader. Så nu till min fråga, är det bara att ha kvar tålamodet och vänta ut det eller kan det vara något annat?

    (Amano räkor är inplanerade men eftersom karet är ny startat så är det en bit in i framtiden)
  • vinbok
    • November 2011
    • 147

    #2
    Nu är jag ingen expert på ormhassel, men har du prövar att koka dom ordentligt innan du stoppar i dom?

    Kommentar

    Arbetssätt...