BTN Slimline Amazonas - Skarv och färger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    BTN Slimline Amazonas - Skarv och färger

    Hejsan
    Söker hjälp från er mer rutinerade akvarister

    Har köpt ett nytt akvarium och därtill en bakgrund av typen Back to Nature - Amazonas.
    1. För det första är där rätt stor färgskillnad mellan plattorna, men det kanske är normalt??
    2. För det andra känns skarven inte riktigt bra, se bild 2. Borde de inte "jacka" i varandra bättre?
      • När jag har googlat bilder flyter plattorna ihop mycket bättre och man ser inte skarven, men för mina bitar känns det som att skarven är uppenbar?



    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        20200203_201725.jpg Visningar:	0 Storlek:	316.8 kB ID:     	2413283
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        20200203_125922.jpg Visningar:	0 Storlek:	323.4 kB ID:     	2413284

    Bifogade filer
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Hmm känns som en miss av back to nature. Jag skulle reklamera eftersom dem är menade att kunna byggas ihop och då ska ju färgerna matcha...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • zoomi
      • August 2004
      • 829

      #3
      Mm, googlar man andra bilder verkar även färgerna och texturen vara mer levande, men det är kanske lite fotoredigering bakom?
      Klicka på bilden för större version

Namn: image_54246.jpg
Visningar: 315
Storlek: 62,7 KB
ID: 2413288

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        De är "manuellt" målade så därför kan det alltid vara mindre skillnader mellan olika bitar och därför skall man alltid titta på de olika bitarna innan man köper dom. Dessutom sker ju en liten färgförändring hela tiden när de sitter i akvariet, dvs bitarna ser inte längre exakt likadana ut som när man köpte dom.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Att de inte ”passar” helt spelar nog ingen större roll, bara bredden blir rätt, fyll ut med silikon när du monterar bara!
          färgen skulle inte bekymra mig heller, kan ju t.o.m vara ett extra plus!
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...