Tips på hur jag kan få rötter att flyta på vattenytan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiskburken
    • March 2019
    • 198

    Tips på hur jag kan få rötter att flyta på vattenytan

    Hej,

    köpte till mitt nybörjarakvarium två (vad jag förmodar är mangrove) rötter i mindre format. "Dessvärre" flöt de upp mot ytan trots att jag låtit dem ligga i vatten i en halv vecka. Destobättre har det blivit en cool effekt i akvariet samt att det är fiskarnas favorittillhåll (enbart Drottningrasbora än så länge).

    Dock har rötterna nu efter två veckor alltjämt börjat sjunka neråt och kommer nog snart förmodligen gå ner mot botten, vilket kanske fiskarna inte kommer att gilla lika mycket. Har någon tips på lämpligt fastsättbart material eller annan metod för att få rötterna att flyta kvar vid vattenytan?

    Förutom att få rötterna att flyta själva har jag också funderat på om det går att binda dem till sidan på akvariet på något sätt. Är dock inte en praktiskt lagd person (programmerare), frågar därför.
    Senast redigerad av Fiskburken; 11 March 2019, 21:17.
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Är det en rot med tunnare grenar typ redmore så kan man vira lite ståltråd runt en gren och böja till och hänga över akvariekanten och är det en grov rot så skuvar man i en liten skruv som man virar ståltråden runt.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...