Grus 720L akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WallinJR
    • February 2018
    • 3

    Grus 720L akvarium

    Hej! Har haft paus i många år men är äntligen tebaka i akvarie träsket :-), och har precis varit och köpt ett 720 liters akvarium, men helt utan grus, så ville kolla läget här om någon vet vart man kan fynda sand/grus till bra pris ju mer man köper.
    Har kollat runt på diverse butiker, men tycker det är lite väl ocker priser per kg då jag behöver såpass mycket.

    Behövs väl iaf runt 90 kg?!
    Mvh JR.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Pouyanation
    • February 2018
    • 45

    #2
    Jag är själv nybörjare men enligt det jag läst här ich där så är Det absolut billigaste du kan hitta i en butik väl Blästersand. Finns bland annat på Jula och Biltema.
    De har även grus i olika kornstorlekar som funkar fint fint om man nu inte är så kräsen gällande färg o så.
    Senast redigerad av Pouyanation; 15 February 2018, 09:48.

    Kommentar

    • WallinJR
      • February 2018
      • 3

      #3
      Ursprungligen postat av Pouyanation
      Jag är själv nybörjare men enligt det jag läst här ich där så är Det absolut billigaste du kan hitta i en butik väl Blästersand. Finns bland annat på Jula och Biltema.
      De har även grus i olika kornstorlekar som funkar fint fint om man nu inte är så kräsen gällande färg o så.

      Okej, det tackar jag för!
      Om ja då åker och köper ett lass på t.ex, då lär de konas innan antar jag :-)?

      Kommentar

      • WallinJR
        • February 2018
        • 3

        #4
        Som t.ex byggmax vita marmor kross?

        Kommentar

        • Pouyanation
          • February 2018
          • 45

          #5