Vilken färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Vilken färg?

    Vad för sorts färg (svart) ska jag använda för att måla som bakgrundsfärg? Vet, att det ska vara någon sort av akrylfärg, men vilken då?
    Testade för några år sedan med hobbyfärg (akryl), som inte alls blev bra eftersom den inte alls täckte glaset.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Har själv målat utsidan av rutan många gånger men finns inte riktigt vilken färg jag använde. Tycker du skall fråga i en färgaffär.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Jag har spänst ett tjockt mattsvart bomullstyg över en spånskiva som jag har bakom ett akvarium. Det funkar fint.
      /Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Marten64
        Jag har spänst ett tjockt mattsvart bomullstyg över en spånskiva som jag har bakom ett akvarium. Det funkar fint.
        /Johan
        Ok, en bild skulle sitta fint

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Har själv målat utsidan av rutan många gånger men finns inte riktigt vilken färg jag använde. Tycker du skall fråga i en färgaffär.
          Ja, det kan jag ju göra förstås, men vet att några här har målat rutan. Känns liksom lite säkrare att få "svart på vitt"

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Ursprungligen postat av Inger H

            Ok, en bild skulle sitta fint

            //Inger
            Lite svårt, akvariet är för tillfället tomt ock jag är ute och seglar.
            /Johan

            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #7


              Jag hade en gammal bild i telefonen.


              Skickat från min iPhone med Tapatalk
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Marten64


                Jag hade en gammal bild i telefonen.


                Skickat från min iPhone med Tapatalk
                Tack
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • heba
                  • September 2013
                  • 847

                  #9
                  Vad tror du om detta? Annars fungerar det ju med kontaktplast. Jag gillar när man - utan för stora åthävor - kan ta bort det man sätter dit
                  Ger en elastisk, gummiliknande yta som skyddar mot bl.a. solljus, korrosion och fukt.
                  /Helene

                  180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    #10
                    Ursprungligen postat av heba
                    Vad tror du om detta? Annars fungerar det ju med kontaktplast. Jag gillar när man - utan för stora åthävor - kan ta bort det man sätter dit
                    Har du testat gummifärgen Helene?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      #11
                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Har du testat gummifärgen Helene?

                      //Inger
                      Nej, jag har inte testat, bara läst om andra som rekommenderat det!
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...